TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Saturday, February 23, 2013

PAS BERI ILMU MENYALAK

   
Ko tengok si Azmin tu, sampai menonggeng cium tangan Nik Ajis. Mungkin agaknya dah banyak ilmu yang Nik Ajis bagi kat dia. Tapi ilmu apa agaknya? ...kalau ilmu adab Nik Ajispun hebat, apataknya, orang cium tangannyapun langsung tak diendahkan - mata melilau ke lain arah.

Nik Ajis tetap mempertahankan kenyataannya kononnya yang menerima BR1M tu macam haiwan kerana datang berkumpul sebab adanya duit ataupun makanan yang dakwanya berbeza dengan PAS yang ajak orang berkumpul kerana memberi ilmu.

Apa ilmu yang PAS beri kat rakyat? Mungkin ada. Ilmu kufur nikmat, ilmu menyalahkan orang lain, ilmu memberontak melawan pemerintah, ilmu mengkafirkan orang, dan yang paling banyak PAS bagi ilmu kat pengikutnya ialah ilmu bagaimana nak menyalak. Itu sebab orang PAS ni dari pemimpinnya sampailah ke pecacainya, memang pandai dan handal menyalak. Bila dah pandai menyalak, diajar pulak ilmu menyakau. Bawak kantung ke hulu- ke hilir menyakau duit rakyat.  Itulah ilmu yang PAS beri.

Songsangnya ilmu yang PAS beri ialah kalau pemerintah dan pemimpin yang beri kat rakyat - rasuah, tapi kalau pemimpin mereka yang menyakau duit rakyat dengan menadah kantung tu dikatakan mulia.

Selaku penerima BR1M, terima kasih aku ucapkan kepada kerajaan BN pimpinan DS Najib dan pedulilah dengan umpama ayam dan lembu yang Nik Ajis katakan itu. Sebabnya aku rasa aku lebih mulia dari Nik Ajis dan suku sakatnya yang hanya tahu menyalak dan menyondol tak tentu arah.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI