TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Tuesday, February 5, 2013

SUSAH...KALAU TAK SEDAR ORANG MELUAT

  
Apa mak dipanjang-panjangkan. Kita bebas kalau orang suka. Kita bebas kalau orang menerima kita. Kalau dah tahu orang tak suka, dah tahu orang menyampah, buat apa datang. Tentu le sendiri cari penyakit. Bebas macam mana sekalipun, nak masuk rumah orang, kena ada keizinan.

Cuma ingatan aku buat Mazlan Aliman, jangan hanya nampak sekatan di Felda sahaja. Jangan cuma nak bukak sekatan di perkampungan Melayu sahaja. Kalau nak tahu bebas tak bebas, ko datang le berarak dan bawa pembesar suara masuk ke kawasan "gated community". Kenapa ko tak redah kat tempat yang berpagar dan elit yang orang-orangnya lebih kaya dari Melayu Felda yang tentunya kalau ko berjaya, hasil yang bakal masuk ke dalam tabung tin MILO lagi muai?

Cubalah sesekali atas nama kebebasan, ko cuma maklumkan pada polis dan bawa suku sakat ko masuk berceramah dalam kawasan "gated community" tu dan tengok apa kata pak guard mereka!


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI