TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Friday, March 15, 2013

WOIII PAS... BUKAN KK, LAHAD DATU LA


Woiii PAS, kalau nak berpolitik tu, biar le berjenis sikit. Dalam sibuk-sibuk Sabah huru-hara diancam musuh luar, masih lagi nak jadi juara kampung.

Alangkah baiknya dari korang berkumpul di Kota Kinabalu semata-mata nak menyalahkan kerajaan sendiri, kalaupun korang tak berani nak berperang kat Lahad Datu tu, duduk berkumpul sembahyang hajat ramai-ramai minta Sabah aman kembali. Lupakan dulu soal dalam kain. Apa yang penting, Sabah mesti diamankan dahulu. Segala petualang, segala penceroboh dihalau keluar dari Sabah. Ini bukannya masa yang sesuai untuk jadi juara politik untuk mendesak kerajaan yang memerintah dengan isu-isu bengik! Kenapa le bingai dan bengap sangat wahai orang-orang PAS?
    
   
Dalam suasana perwira negara menyabung nyawa untuk mempertahankan wilayah dan sempadan negara, ko orang masih boleh menyalak lagi nak berebut tanah yang silap-silap boleh hilang terus dek kerana tak bersatu dah salah menyalahkan. Manusia jenis apa ko orang ni? Apa korang ni seketurunan ke dengan orang berbulu yang tangan panjang yang banyak kat Sepilok, Sabah tu? Sebab orang berbulu tangan panjang tu, dia tak kisah siapapun yang akan memiliki Sabah. Berpatut-patut le nak berpolitik agar sesuai dengan suasana dan masa!


No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI