TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Monday, May 6, 2013

CINA TAK SOKONG BN, SIAPA MENTERI BESAR BARU JOHOR?

    
Keputusan PRU13 telahpun diketahui. Rakyat telah memilih. Bagi Johor, umumnya masih lagi tiang seri UMNO tetapi bukannya Barisan Nasional. Majoriti pengundi Cina telah memilih pembangkang dan menolak calun BN.

Dengan penguasaan 13 kerusi DUN oleh DAP, jelas menunjukkan bahawa pengundi Cina Johor sudah tidak memerlukan BN lagi. Sentimen keCinaan telah meresap dalam pengundi Cina Johor.

Justru, apa yang perlu sekarang ini ialah dalam menghadapi PRU14 nanti, Menteri Besar baru yang bakal dilantik perlulah dari kalangan calun yang ultra-Melayu. Pengundi Cina sudah tak perlu dipujuk dan dilayan lagi. Sudah pelbagai peruntukan, sudah pelbagai keistimewaan yang terkadang mengguris hati Melayu diberikan kepada pengundi Cina, namun Cina tetap Cina.

Calun Menteri Besar baru Johor mestilah calun yang mampu memujuk dan menyatukan undi Melayu agar 100% bakal menyokong calun BN nanti. Calun MB Johor yang baru mestilah calun yang mampu menjadikan peniaga Cina berasa "panas punggung" di Johor.  Dan yang paling penting, calun MB Johor yang baru mestilah dari kalangan yang bukan mempunyai apa-apa hubungan atau dikaitkan dengan tauke-tauke buncit yang menyebabkan kemarahan Melayu ketika Datuk Ghani Othman.

Perihal calun-calun yang mempunyai hubungan dengan pemodal dan tauke buncit di Johor ini bukanlah rahsia lagi dikalangan pengundi. Tak perlu diperjelaskan lagi. Eloklah DS Najib mencalunkan calun MB yang baru kepada Istana Johor yang akan dilihat oleh pengundi Melayu bahawa calun tersebut bukanlah calun "salin tikar" untuk tauke buncit di Johor untuk menggantikan Ghani. Dan yang paling penting, calun tersebut mestilah bersifat sedikit perkauman untuk menjadi MB yang "ultra-Melayu", sebabnya Cina Johor dah ada Kit Siang untuk menjadi tempat mereka mengadu.


10 comments:

Anonymous said...

Pukimamak punya bloger..buat penat Umno harbi bagi korang upah je..buat kerja mcm babi..lansung tak berguna pada Umno.Puak bloger celaka inilah yg meruntuhkan sokongan rakyat pada Umno..lain kali kerja pakai otak la..ni bangang tak habis2...korang pikir guna video lucah tu boleh pancing undi ke?....buat habis duit umno je..mampos lagi baik...

--Enchek Ibraheemm Aleee---

Anonymous said...

hamsat punya red bean army dap....lu orang sudah bikin kacau ...sekarang kita mau mb lebih kuat jaga bumiputra melayu .majoriti cina sudah tak mau stability maaaa.....terima kasih lu banyak bodooooo

Anonymous said...

suatu hari ah jib jumpa dong zhuang. maka berlakulah perbualan.
dong zhuang : si u ah jib (dalam hati mampus u ah jib).
ah jib : see you to. you are so marvelous ... I like you. I love you. You are so kind.
dan dengan penuh teruja dan kasih sayang yang amat dipeluknya dong zhuang. sambil berulang-ulang berkata : "I love you ..."
sambil tersenyum gembira ah jib memandang muka dong zhuang. dan dong zhuang memandang ah jib dan membalas dengan senyum sinis dan mencebik dengan sekilas.
melihat senyuman dong zhuang itu ah jib merasa cukup gembira dan bangga. merasa seakan dunia dia yang punya. tidak ternampak pun cebikan dari dong zhuang. betapa gembiranya dia. dan dengan penuh ceria dia mengambil wang sejumlah RM 10,000.00 yang dibawanya dari rumah dan dengan penuh gembira diberinya ke pada dong zhuang. Duit itulah satu-satunya yang dia ada dan tiada berbaki lagi.
Ah jib bertanyanya kepada dong zhuang, "cukup tak ... er I yakin you tak cukup ... tak apa ..."
Ah Jib memandang kepada mamat disebelahnya dan berkata, "Mat RM berapa you ada".
Sahut Mamat, "kejap saya cuba tengok dalam dompet saya"
Mamat pun mengeluarkan dompet dari poket seluarnya. Setelah mengeluarkan semua wang dalam dompetnya termasuk duit syiling, duit lama zaman maharaja melaka ... dan mengira-ngira maka dapatlah jumlah semuanya RM 1,000.00. Mamat pun memberitahu Ah Jib jumlah wang yang dia ada.
Dengan pantas Ah Jib berkata, "Er ... itu tak cukup Mat ... apa lagi yang kita ada ..."
Ah Jib memandang keliling, dan dia ternampak sebuah kereta wak segan buruk yang dinaikinya tadi bersama Mamat.
"Hah itu pun dia ...", kata Ah Jib.
Dengan tersenyum gembira Ah Jib berkata kepada Dong Zuang, "Hem ... nih saya tambah RM 1,000.00 dan kereta ini hadiah persahabatan saya kepada kamu Dong Zuang.
Dong Zuang hanya tersenyum sinis memandang Ah Jib. Gembira tak terkata Ah Jib melihat senyuman Dong Zuang hatinya berdetuk-detap.
Ah Jib kemudiannya berpaling kepada Mamat, dan berkata, "Mat perjalanan kita masih jauh ... jom kita pergi ... "
Kemudiannya Ah Jib memandang mesra kepada Dong Zuang dan berkata, "Terima kasih kerana sudi menerima pemberian saya"
Ah Jib kemudiannya berkata kepada Mamat, "Hah Mat apa kita tunggu lagi jomlah"
Mamat pun berkata, "Kita mahu meneruskan perjalanan ini dengan apa, semua wang kita dah beri kepada dong zuang, kereta kita pun dah kita beri kepada dong zuang, yang kita tinggal hanya kudrat empat kerat dan kaki yang dah tak larat dan kita perlu wang untuk isi minyak dan untuk isi perut."
Ah Jib pun berkata kepada Mamat, "Ah ... itu small matter sahaja ... dong zuang kang ada kita buleh minta tolong dia"
Ah Jib pun memandang kepada dong zuang dan berkata, "tentu kamu buleh tolong saya ... kerana kamu saya kenal sebagai orang yang amat baik."
Dong zuang pun berkata, "Saya buleh tolong kamu ... tetapi jika wang yang kamu minta ... kamu kenalah bayar balik dan bunga untuk pinjaman tu saya tetapkan sebanyak 10% ... kereta yang saya ada tu saya buleh bagi sewa ... murah sahaja ... RM 100.00 sehari."
sambil menunjukkan kepada kereta Wak Segan yang baru diberi oleh Ah Jib tadi dan sambil mengambil wang yang baru dihulur oleh Ah Jib sebentar tadi.





...... faham maksud hamba .....

Quantum Metal Consultant said...

Minta maaf bro, dari perlis sampai sabah sampai johor - takkan anda terjumpa sekor umno pun yg terlepas dari cengkaman tauke buncit.

Jazlan Dan Khalid awal2 lagi sudah biasa tidor atas Perut buncit cina.

You name it bro...

Anonymous said...

Apa mau kasihan pada Najib, PADAN MUKA!!!! banyak peruntukan di beri pada mereka, semua mereka minta najib bagi. kita minta, sikit saja kena bagi. Padan muka. Tu hindraf dan India bagus lagi kasi tolong daripada tu cina2. dia orang tu sudah la kaya raya, bagi lagi peruntukan itu ini padan muka!!!! letak jawatan la najib. Keputusan PRU ko lagi teruk daripada Pak la, TUKARRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Anonymous said...

anon 2.40 pm

dalam masa org melayu kesusahan skrg , sempat lagi ko suruh najib letak jawatan . ape punya sial ko ni ? ape bangsa ko ni ? ko cina ya ? ko tunggu . kami org2 melayu takkan diam . klu cina2 mula nk buat kurang ajar , kami akan tunjukkan diri sebenar kami nanti bagaimana . celaka ko ni !

Anonymous said...

-Enchek Ibraheemm Aleee---

Mak engkau tak ada puki ke ?
Engkau keluar dari jubor Mak engkau ke ?
Atau Engkau keluar dari Puki Babi ?

Ini lah pencacai ALjuburi

Anonymous said...

Enchek Ibraheemm Aleee

Awak ni memang sewel. Di mana-mana blog saya masuk, semua ada komen awak yang serupa ini.Tak ada mendatangkan menafaat langsung bagi orang yang membacanya.Lagipun, komen awak sungguh kurang ajar sama tahap dengan orang Cina yang kurang ajar.

Anonymous said...

Kaum Cina ni bila berhadapan dengan pemimpin Melayu yang baik hati dan budi bukan mereka hargai tapi sebaliknya, mereka buli dia.Ini yang telah berlaku dengan Najib dan Ghani Othman. Dah sampai masa kita dapatkan pemimpin yang boleh "play the same games as them and hit them hard where it matters".

Anonymous said...

Tu anak porno king Chua menang kat Labis, tak de peluang jadi MB ke?

Ghana tersungkur pasal ramai orang Cina masih teringat dia tak hendak Bangsa 1malaysia tetapi nak "ketuanan Melayu"

Orang Cina bukan macam orang Melayu "Mudah Lupa" punya Bangsa.

Kerana mulut celupar, binasa harapan nak memerintah.

Sama jugak Ali Rostam tu.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI