TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Friday, May 31, 2013

SIAPA NAK TENGOK MUKA CIKGU YANG HINA MURID MELAYU?


Ini adalah salinan repot yang dibuat oleh ibu seorang murid dari SMK Gelang Patah tentang seorang guru Cina yang rasis. Cerita tentang repot ini telah dimuat naik oleh blog Apple Biru (SINI) dan Air Suam (SINI).

Tapi bagaimana agaknya rupa Cina tu ya? Apakah si Poh Kim Thye tu seorang amoi ke, atau nyonya? Puas juga aku cari. Akhirnya dapat ke satu FB dipercayai seorang guru di SMK Gelang Patah yang ada tag gambar Poh Kim Thye. Nak tengok, sila klik SINI. Kalau korang nak download untuk bawak pegi bomoh, korang download le sendiri. Diharapkan agar sehingga esok, gambar-gambar ni tak diremovekan lagi dari FB yang dimaksudkan.


9 comments:

Anonymous said...

SO JPN PPD tunggu apa lagi ?.....masalahnya orang PPD pun ramai yg sayangkan Pembangkang !

Anonymous said...

Salam, tahniah kepada waris pelajar tersebut. Anda berani dan tepat tindakan anda. Tapi bagaimana nasib pelajar tersebut? Saya bimbang dia akan dipulaukan. Adalah baik jika pelajar lain yang dihina juga buat laporan polis juga. Jangan bagi muka kepada pendatang yang tak sedar diri ni. Kita dah banyak bersabar.....

Anonymous said...

ckp dgn bebudak la mcm2.cuba ckp dgn bebudak yg besa sikit umo dp murid dia tngk apa jd?lg 1zaman aku seklh jgn mimpi la nk mencarut2 mcm tu dpn murid .sure cikgu tu kene flying kick!

Anonymous said...

kepada kementerian pendidikan sila siasat kira nya betul tukarkan che gu ini ke ulu serawak jangan biarkan kudis menjadi tokak dan peringatan kepada guru guru yg lain langgar displin guru dan atika perguruan mereka ini ditukarkan ke sekolah perdalaman sabah dan serawak.

Anonymous said...

Bangsa melayu akan tahu kalau cina dap perintah, sekarang melayu belum sedar lagi, kalau dap berkuasa dia tak pilih melayu umno ke, melayu pas ke, melayu pkr ke semua kena maki hamun macam anjing, kalau nak tau sekarang cuba pegi kat petaling street asal melayu memang kena lah, kalau tak berhati2 13mei boleh berulang, melayu pas dan pkr jangan nak perasan hebat dap akan sapu semua asal bangsa melayu, ada faham?

Anonymous said...

Salah Kerajaan yang gatal sangat iktiraf sekolah Cina sejak zaman Tun Razak lagi dah digesa hapuskan SRJKC maka penghapusan pun bermula perlahan lahan dengan mengurangkan peruntukan dan pengiktirafan sijil..tup tup zaman Najib nah siap iktiraf dan bagi peruntukan besar lagi..bodoh tak..diorang nak sekolah cina biarlah hartawan cina yang tak sedar diri biaya..ni nakkan sokongan cina sokong bawa rebah..peruntukan sekolah cina baik beli Feri Baru untuk penduduk Kapit, Belaga dan alah guna untuk Sg Rajang..tu lah bagi madu dibalas tuba..PADAN MUKA...

Anonymous said...

eh? ramai jugak guru melayu kat situ? so mana suara depa? ke semua pun penyokong PR jugak? sebab tu buat tatau je..hmmmmmmm

Anonymous said...

Nama pun dah macam bunyi benda dia (Pu Ki Tiaw) sebab tu perangai memang sebiji macam pukimak cina

Mohd Fazli Abdullah said...

Apa Istimewanya orang Cina hingga ada sekolah khusus untuk mereka?

Padahal untuk belajar bahasa Mandarin, boleh saja subjek itu diperkenalkan di sekolah kebangsaan, tak perlu wujud sekolah terasing seperti sekarang. Untuk pertahankan budaya Cina, boleh saja majlis kebudayaan cina di wujudkan di sekolah-sekolah dan universiti, untuk mengekalkan agama merekja, boleh saja agamanya diajarkan di sekolah rendah, sesuai mengikut bilangan murid yang memadai.

Negara kita bukan hanya ada Cina, ada banyak lagi kaum lain yang tidak berbahasa Melayu, tapi tidak pula kita sediakan sekolah jenais kebangsaan untuk mereka.

Saya bukan rasis, saya hanya ingin melihat Malaysia bersatu dengan menjunjung tinggi perlembagaan negara yang menyebut Bahasa Melayu adalah bahasa rasmi dan bahasa kebangsaan tunggal negara.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI