TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Sunday, June 16, 2013

GAGAL

      
Gagal dan memalukan! Laman Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS) yang diwujudkan untuk membolehkan ibubapa mengakses keputusan peperiksaan anak-anak melalui online dah hampir 3 minggu tak siap-siap diselenggara.

Kegagalan sistem ini berfungi telah menyebabkan ada sekolah yang terpaksa menangguhkan Hari Terbuka kerana mungkin slip keputusan pelajar hanya boleh dicetak sekiranya laman ini berfungsi.

Apa cite ni? SAPS yang duduk bawah Kementerian Pelajaran dengan menterinya bukan calang-calang orang, malah dibawah NKRA lagi terpaksa mengambil masa yang begitu panjang hanya untuk menyelenggara sistem!

Oleh kerana masa penyelenggaraan yang terlalu panjang ini, terasa juga nak tanya, apakah sistem ini diselenggara oleh kakitangan kementerian sendiri atau oleh syarikat luar? Diharapkan agar ada kenyataan dari pihak kementerian.


3 comments:

Ari said...

sistem kalu bg org luar mmg kacau..kakitangan sendiri xde ke..pendaftaran perlu melihat balik sistem.bnyk org laur sana kn

Anonymous said...

Salam admin, sy rasa blogger pro kerajaan kene korek sket berkenaan project YTL YES 4G yg gantikan TM Schoolnet ..'YTL' boleh senang2 je blok mana2 laman web yg dia x suka ..takat TPB tu faham la, ni blog papagomo pon diaorg sekat..x mustahil masa PRU akan dtg depa blok blog otai2 yg lain

Liza Razak said...

Ya susah sentiasa under maintenance website server x stabil.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI