TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Saturday, June 1, 2013

KENAPA BILA CIKGU CINA RASIS, SEMUA JADI BODOH BEROK


Ketika seorang pengetua Melayu di Kulai dituduh rasis, hiruk pikuk beruk-beruk rasis menjerit. Semua nak tunjuk hero. 

Lim Kit Siang sampai hantar satu usul ke Dewan Rakyat (SINI).
Soi Lek juga berbunyi (SINI)
Tsu Koon juga tak mahu ketinggalan tongkang (SINI)
dan ramai lagi pemimpin Cina yang berebut nak masuk setongkang rasis mereka.

Namun bila seorang guru Cina telah dilaporkan kepada Polis kerana sikap perkaumannya, mana perginya juragan-juragan tongkang ini semua? Mana suara mereka? Apa... semuanya dah balik Tongsan ke? 
    
    
Inilah pentingnya UMNO perlu ada pemimpin yang ada umphhh! Yang berani bersuara dan yang berani bertindak. Agak-agaknya le, ada tak pemimpin UMNO yang sanggup bermodal dan kumpul orang ramai-ramai tunggu Cikgu Cina ni kat depan pintu SMK Gelang Patah dan ramai-ramai "pukimak"kan Cina yang kurang ajar tu dan mendesak nyonya tu dibuang terus dari perkhidmatan perguruan?


7 comments:

Anonymous said...

Kalau tiada tindakan apa apa.... MEMANG BENARLAH APA YANG CIKGU TU KAT ... "KERAJAAN MELAYU BODOH".

Anonymous said...

Mslh dlm BN kang bila ada pemimpin yg nak cube tegakkn kebenaran nnt ada pulak yg kuar statement mencantas,,,Mat Said n DSZahid pon dah kena ada sekor mamat yg prasan bagus kritik tindakan mrk berdua...

Anonymous said...

Guru Melayu telah di kenakan tindakan dulu. Sekiranya yang ini tiada tindakan, Mahyudin perlu letak jawatan......jangan buat tak tahu je....kami sedang memerhati! !!!!!

Anonymous said...

Kalau Cikgu Melayu (tengok kes-kes polis) layan macam tu kat orang Cina atau India, mungkin datang sampai 10 si loyar-loyar (‘lawyer’ konon –KAKI aku) buruk PKR/DAP nak membela si mangsa ‘perkauman’, dan kemudian kemungkinan besar DAP si Kit-SIAL buat demo huru-hara depan sekolah dan Kem. Pendidikan! Saya ingat masa saya sekolah rendah dan menengah rendah - asyik kena pukul dan dibuli Cikgu-cikgu Cina; masa tu manalah kita tahu mengadu pasal hak kita! Nasib baik dapat ke sekolah asrama Bumiputera lepas itu - kalau tidak mungkin berhenti sekolah! Kem Pendidikan harus siasat balik apa sebab anak-anak Melayu dan Bumiputera lain berhenti sekolah, terlibat dadah dan macam-macam lagi – mungkin dapat cikgu samseng macam si Cina rasis DAP ini! Atau mungkin sengaja plan si DAP Kit-Sial nak jatuhkan pelajar Melayu dan Bumiputera lain!

Anak Melayu sekarang pun jangan lagi biar perkara macam ni terlepas begitu saja - pergi cari peguam-peguam UMNO; PERKASA atau PPIM untuk lawan kes ini habis-habisan (tapi mungkin majistret PKR pula - habislah kita punya undang-undang!). Baik UMNO dan PERKASA tampung biasiswa untuk keluarkan seramai mungkin peguam-peguam yang setia pada UMNO/PERKASA, bangsa dan agama kita, kalau tidak habislah si loyar-loyar buruk dan majistret DAP/PKR tawan sistem kehakiman dan undang-undang tanahair pusaka nenek moyang berzaman kita!

Tolonglah KDN selesaikan hal ini. Ini berkaitan juga dengan hal menjaga keamanan sesama kaum - biar si RASIS DAP/PKR di ajar menghormati balik hak Melayu dan Bumiputera lain pusaka berzaman nenek moyang Melayu dan Bumiputera lain, dari sebelum dijajah British lagi! Dah geram betul dengan SAMSENG-SAMSENG RASIS DAP si Kit-SIAL/PKR ini yang semakin GANAS kebencian mereka! Si DAP-Kit SIAL /PKR dan sekutu kuat penjajah Barat-Zionis mereka, saya amat syak sebenarnya nak satu lagi 13 Mei, lepas itu bolehlah menyalahkan orang Melayu/UMNO, termasuk di mata dunia! Jadi KDN harus bertindak segera! Apalagi, setelah berdemo huru-hara sini sana, K‘jaan BN masih mereka tak dapat tumbang.

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

Anonymous said...

Kalàu tiada juga tindakan, cakap kat Najib & Muhyidin " ini kali aja lah".

Anonymous said...

sila layan tajuk : 1 LITTLE, 2 LITTLE, 3 LITTLE INDIANS : MALAYSIA TODAY.NET

Anonymous said...

pemimpin umno zaman ni semuanye bacul. elit la katakan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI