TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Saturday, July 27, 2013

PEMBERI MAKLUMAT ATAU PEMFITNAH?

        
Gambar di atas ialah menunjukkan betapa berseleranya sekumpulan manusia menjamu selera di atas mangkuk tandas. Maklumat beserta gambar ini adalah tepat untuk mengatakan bahawa mereka makan dalam tandas!

Berbeza pula dengan gambar bawah yang tanpa usul periksa mendakwa bahawa murid makan berhadapan dengan tandas.
      
      
Maka apa yang ingin dipersoalkan di sini ialah, bagaimana Ketua Setiausaha Wanita Gerakan, Jayanthi Devi Balaguru boleh mengklasifikasikan bahawa penyebar gambar di atas adalah pemberi maklumat?
    
Walhal, perkara sebenar yang berlaku adalah jauh menyimpang dari maklumat yang diberikan. Bagi aku, penyebar gambar murid makan di bilik persalinan yang telah dibersihkan dan dipersetujui oleh PIBG sekolah tersebut, bukanlah sebagai pemberi maklumat, tetapi lebih sebagai mencari fasal. Apakah KSU Wanita Gerakan mungkin cuba untuk mencari ruang berpolitik dalam isu ini? Kalau benar, maka UMNO juga perlu menunjukkan taringnya membela niat murni guru besar sekolah tersebut menyediakan tempat yang selesa untuk muridnya melangkaui sempadan perkauman kerana tak sampai hati melihat murid makan bersepah kerana ruang kantin yang terhad serta masih dalam proses pembesaran.

Aiyaaa maaa... kalau menteri Melayu tak tolong Melayu, sapa lagi?


9 comments:

Anonymous said...

Semua penyerangan ini sebenarnya DIRANCANG - penyerangan RAKUS tak henti-henti dari MUSUH Islam/Melayu yang diketuai CINARASIS DAP/PKR yang terus makin GANAS! Maka si Kristian Zionis DAP/PKR akan tercapai cita-cita mereka untuk terus MEMIJAK Islam/umatnya! Patutnya, si pembuat fitnah dari luar iitu diSIASAT KDN, kerana mahu mencetuskan RUSUHAN perkauman antara kaum India dan Melayu!

Lihat GERTAKAN CINA Kristian yang terbaru ini – yang tak hirau lansung bahawa Islam adalah agama PERSEKUTUAN TANAH MELAYU ini, dan memaksa umat Islam MENJAGA hati umat Kristian – BUMIPUTERA Melayu/ Islam, diPIJAK dan DIHINA, pedulikan! PENJAJAH British laknat PAKSA pemimpin Melayu bagi kerakyatan dengan mudah sampai sejuta bangsa pendatang, dan juga mereka dapat Singapura, tapi MASIH TAK CUKUP bagi si CINARASIS ini! Sekarang Allah SWT SUCI kita, pun mahu diKRISTIANKan dan lagipun Jesus adalah (jelmaan) Tuhan bagi umat Kristian sedangkan bagi umat Islam, Nabi Isa AS adalah hanya seorang Nabi.

Memang si CINARASIS DAP/PKR nak hasut SELURUH kaum Kristian, Cina dan sekarang kaum India pula, termasuk di Sabah dan S’wak untuk benci Melayu/Islam/UMNO, dengan menggunakan agama!

Lihat di http://manzaidiamn.blogspot.com/, Kristian makin melampau , Ahad, 21 Julai 2013:

Terkejut pendirian Umno dalam isu 'Allah', Kristian mahu Kabinet laksanakan penyelesaian 10 perkara.

Kumpulan Kristian terbesar yang mahu Putrajaya melaksanakan penyelesaian 10 perkara berhubung penggunaan kalimah Arab “Allah” oleh komuniti itu terkejut dengan kenyataan dibuat oleh dua pemimpin Umno berhubung perkara itu.

Pengerusi Persekutuan Kristian Malaysia (CFM) Rev Dr Eu Hong Seng, berkata kenyataan Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir dan Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan “tidak dapat dipertahankan ...."Kami ulangi ia adalah hak untuk komuniti Kristian menggunakan perkataan ‘Allah’," kata Eu dalam satu kenyataan hari ini.

"Ia menyinggung perasaan dan tidak boleh diterima bagi Yang Berhormat Menteri cuba untuk merasionalkan seruan Datuk Ibrahim Ali untuk membakar kitab suci kita dengan mengatakan Kitab Suci kita mengandungi kesilapan dalam percetakan," katanya.

CFM hari ini turut mengedarkan sepucuk surat dua muka daripada Pejabat Perdana Menteri pada tahun 2011 di mana Putrajaya memberi kelulusan kepada penganut Kristian untuk menggunakan kitab Injil berbahasa Melayu dan beberapa kelonggaran lain.

Menurutnya, tindakan Mukhriz mengharamkan bukan Islam daripada menggunakan perkataan 'Allah' di negeri Kedah sebagai tidak berperlembagaan.Menurutnya, tindakan Mukhriz mengharamkan bukan Islam daripada menggunakan perkataan 'Allah' di negeri Kedah sebagai tidak berperlembagaan.oleh Kabinet pada April 2011.”.....

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Otak geliga said...

kita ni ada lg ke pemimpin MELAYU?

Anonymous said...

Bodoh punya wanita Gerakan , patutlaa kalah sebab tak pernah guna otak !!!

apa dia bukti sibetina Guneswari Kelly sebagai pemberi maklumat ?? Guneswari Kelly jelas memainkan isu agama dan perkauman dengan membuat fitnah yang nyata dan jelas dia dia tetap MENIPU !!!

Guneswari kelly bermain isu agama dan perkauman dengan mengatakan pelajar bukan Islam dipaksa makan dalam 'toilet' dan dikuarintin bagaikan dikurung pada waktu rehat !!!

Malah guneswari Kelly menghina bulan ramadhan dengan mengatakan pelajar bukan Islam tersebut didera makan dalam jamban kerana bulan ramadhan , malah rakan-rakan hindu Gunasweri Kelly yang lain begitu seronok menghina bulan ramadhan dan orang Muslim ..

Gunasweri Kelly adalah seorang penipu dengan memainkan isu agama dan kaum !!!

Perkara ini turut disemarakkan oleh puak DAPigs yang racist , dan turut menyebarkan semua penipuan berbentuk perkauman dan agama oleh Guneswari Kelly !!!

Anonymous said...

kita ada menteri pelajaran ke??? tak da kot??? mana pegi pemimpin UMNO yg berdegar degar cakap nak bela umat melayu, nak bela islam setiap kali perhimpunan UMNO tu??? kekenyangan mcm ular sawa kot??? mana pegi para ahlul bahalol PAS???/ yg sanggup berguling atas jalan dulu???? dah mampozzz kot???
kesian cikgu besar tu.....terkontang kanting sorang diri menepis semua maki hamun yg di terima....sampai kena ugut bunuh .....gara gara fitnah keling pantat hitam dl fb....

Anonymous said...

Semua kejadian yg berlaku menekan umat ISlam tanpa mengira parti ini adalah untuk menuntut kita bersatu, kerana sudah jelas hentaman mereka bukan lagi menjurus kepartian lagi tetapi adalah Melayu dan Islam secara menyeluruh..

Anonymous said...

Si Keling Pariah yang berhati busuk dibela sementara Guru Besar yang berhati mulia diserang dan dianiayakan. Memang patutlah Gerakan kalah teruk pada PRU 13 sebab perangai sama macam DAPigs.Cina tetap Cina, susah nak jumpa yang berhati mulia.

Anonymous said...

ah jib gol pemalu gendang cina ...
mendakap hindraf erat sekali ...
bangsa melayu terus dihina ...
ah jib gol tidak peduli ...

ah jib gol yang lemau ...
undi cina dia mau ...
walaupun cina undi bn mereka tak mau ...
ah jib gol masih mama(i)u ,,,

ah jib gol yang lembik ...
sekarang paria dah bertempik ...
ah jib gol tak terkutik ...
kerana kasihnya pada paria dah berpitik ...

ah jib gol yang lembut ...
mahu melayu terus menunduk ...
pada cibaibeng dan paria yang menuntut ...
diserah semua apa cibaibeng dan paria hendak ...
tidak memberi apa yang melayu mintak ...

Anonymous said...

Pemberi maklumat tidak akan menghebahkan duduk perkara kepada dunia. Yang berbuat demikian ialah pemfitnah.

Anonymous said...

Najib dalam Utusan Malaysia hari ini dilaporkan mengatakan bahawa walaupun nak tangani jenayah berat, tapi kena lihat aspek hak asasi manusia. Tetapi sedarkan Najib bahawa penjenayah jenayah berat mana ada lihat hak asasi manusia mangsa mereka bila buat jenayah. Inilah masalahnya bila golongan yang tak bertamadun hendak dilayan secara bertamadun, akhirnya golongan tak bertamadun itu mengambil kesempatan di atas segala kelemahan undang-undang untuk menindas lebih ramai orang di negara ini.

Ahli-ahli UMNO perlu ambil perhatian serius akan perkara ini kerana Najib sendiri cakap sebelum ini kena pilih pemimpin yang berwibawa dalam pemilihan UMNO akan datang, maka kerana Najib tak berwibawa, membiarkan jenayah berat seperti bunuh, rogol, rompak dan macam-macam lagi dengan memansuhkan undang-undang pencegahan, maka kita semua perlu singkirkan Najib dalam pemilihan UMNO akan datang.

Kita semua tidak perlukan pemimpin yang tak berwibawa seperti Najib kerana dia lebih pentingkan para penjenayah berbanding dengan keselamatan rakyat. Sikap Najib sama seperti Pakatan Rakyat yang suka membela penjenayah. Kita menentang Pakatan Rakyat, maka kita perlu menentang Najib kerana mereka golongan pembela golongan penjenayah dengan alasan hak asasi manusia sedangkan penjenayah yang buat zalim tidak akan pedulikan hak asasi manusia mangsanya.

Kerana lihatlah mana ada pembunuh yang akan beri salam, kemudian melayan mangsanya dengan baik sebelum membunuh mangsa mereka, mangsa penjenayah akan disiksa dengan kejam, kemudian dibunuh dengan zalim, itu pun Najib nak samakan dengan hak asasi manusia yang mengikut undang-undangkah? Kepimpinan Najib memang lemah dan memudaratkan negara ini. Kita tidak perlukan Perdana Menteri seperti Najib, hanya golongan penjenayah yang akan suka golongan seperti Najib dan Pakatan Rakyat ini kerana membela golongan jenayah.

Oleh itu, atas kepentingan agama, bangsa, dan tanah air, semua ahli UMNO sekalian, kita semua perlu lakukan perubahan, singkirkan Najib dan kuncu-kuncunya serta golongan parasit dalam UMNO seperti Hishammuddin, Nazri Aziz dan Khairy Jamaluddin untuk bukan saja menyelamatkan parti kita, tapi untuk kesejahteraan negara ini sendiri. Mereka semua itu hanya pentingkan populariti diri, nak tunjuk kononnya mereka sangat bertimbang rasa hingga membela penjenayah, tetapi mereka tak peduli pun dengan rakyat yang mengikut undang-undang.

Singkirkan Najib, Hishammuddin, Nazri Aziz, dan Khairy Jamaluddin dalam pemilihan UMNO hujung tahun ini. Ahli UMNO akar umbi sekalian, parti kita dan masyarakat kita dalam bahaya jika masih membiarkan Najib dan kuncu-kuncunya serta golongan parasit masih berkuasa dalam UMNO.

Selamatkan UMNO, Selamatkan Malaysia, Tumbangkan Najib, Tumbangkan Hishammuddin, Tumbangkan Nazri Aziz, Tumbangkan Khairy untuk kesejahteraan kita semua.

Ingatlah semua, Malaysia, UMNO, dan Barisan Nasional lebih penting dari Najib dan kuncu-kuncunya itu. Kita perlu pertahankan Malaysia, UMNO, dan Barisan Nasional untuk kepentingan kita semua. Kita tak perlukan golongan golongan pengkhianat bangsa dan pembela penjenayah seperti Najib dan kuncu-kuncunya itu.

Sekian, terima kasih.

Biru Tetap Biru, Dacing Tetap Dacing, Barisan Nasional Pilihanku, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI