TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, August 29, 2013

WAYANG PACAKKAN SAHAJA TANDA PUTERA

    
Kenapa kita nak melatah bila Pulau Pinang "nasihat" pawagam agar tak tayang filem Tanda Putera? Pedulikan. Lagipun pawagam tu kebanyakkannya kepunyaan mata sepet yang sokong DAP. Kalau Tanda Putera main kat pawagam dan dapat sambutan, si mata sepet juga yang tersengeh.

Dia tak kasi tak apa. Kalau ADUN Senai, Wong Shu Qi, amoi yang baru nak hidup tu boleh buat wayang pacak kat Kulai untuk tayangkan filem dengan tema filem komuniti, apa susah sangatkah kita untuk buat juga wayang pacak untuk tayang Tanda Putera dengan tema yang lebih hebat?
    
   
Kalau DAP kita bagi kebebasan untuk buat wayang pacak di negeri yang diperintah oleh BN, takkan kita takut pulak untuk buat wayang pacak kat negeri yang DAP perintah? Kalau Wong Shu Qi boleh menyampaikan dakyah politiknya ditengah-tengah tayangan filem, apakah kita tak boleh berhentikan sebentar tayangan wayang pacak Tanda Putera ditengah-tengah dan kita jelaskan pulak kepada rakyat, apa peranan DAP semasa 13 Mei, siapa dia Lim Kit Siang, siapa dia Chen Man Hin, siapa dia Karpal Singh dan siapa yang besar kepala menghalau Melayu bila menang sedikit untuk kekuasaan politik walhal sebelumnya walaupun politik Tanah Melayu ini dikuasai sepenuhnya oleh Melayu, tiada yang tertindas.

Jangan tunduk sangat dengan tekanan si sepet ni. Kita kena berani. Sambil-sambil tayang wayang pacak tu, kita daftarkan sekali anak-anak Melayu yang layak mengundi, tapi belum daftar. Kita daftarkan sekali mana yang belum ada persatuan politik, agar jadi ahli UMNO, mana yang ahli PAS, yang ahli PKR tu kita pujuk ajak masuk UMNO. Bukak sekali meja wakil rakyat. Mana anak Melayu yang nak sambung belajar, kita tolong sampai berjaya. Mana anak Melayu yang minat nak berniaga, dari wayang pacak ini kita tunjukkan mereka jalan yang betul untuk berjaya. Bawak sekali agensi-agensi kerajaan yang berkaitan, biar meriah! Tak boleh ke???


1 comment:

Anonymous said...

BERNAS betul idea kamu Tenggara! Masa mcm inilah kita sedar - kenapa tiada pawagam Islam/Melayu ya? Patutnya perniagaan RUNCIT dan PAWAGAM Islam/Melayu mesti diTUBUHKAN dgn. meluas dan segera!

Dan saya setuju betul dgn. idea kamu yg. kita mesti jadikan tayangan TERBUKA utk TANDA PUTERA, juga mesti dijadikan sbg. acara politik - supaya jenerasi muda yg. berkobar semangatnya menonton Tanda Putera ini akan balik ke UMNO dan dpt. khidmat nasihat Pendidikan/Perniagaan dsbnya, serta dapat berjumpa wakil rakyat BN!

Tapi, kita mesti juga ajaq si Cina PENDATANG tak sedar diri DAPBANGKAI kat P. Pinang itu, jgn. terus nak tunjuk BONGKAK dan sifat PENGKHIANATAN pd. sejarah dan negara, dgn terus MENGHINA Islam/umatnya - sebab itu filem sejarah kita ini juga perlu ditayangkan di pawagam CINA, Bukan nak bagi mereka keuntungan tapi merka harus diajaq MENGHORMATI sejarah dan hak BUMIPUTERA Islam/Melayu dan Bumiputera lain, di bumi PUSAKA tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British-Zionis lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI