TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Wednesday, March 12, 2014

WAKIL RAKYAT ATAU WAKIL NUAR???

Jijah jadi calon Pakatan Rakyat bagi PRK N25 Kajang. Betul ke Jijah nak jadi wakil rakyat? Kalau betul Jijah nak mewakili rakyat dan jadi wakil rakyat, kenapa pada 31 Julai 2008 dia letak jawatan sebagai ahli parlimen Permatang Pauh tanpa sebarang alasan yang munasabah, cuma hanya untuk memberi laluan kepada lakinya, si Nuar bertanding?

Kini di N25 Kajang pulak. Mulanya kerusi tersebut dikosongkan oleh wakil PKR untuk memberi laluan kepada Nuar bertanding. Hanya setelah Nuar mempunyai halangan untuk bertanding kerana adanya kes mahkamah, baru Jijah nak jadi calon. Kalau Jijah nak jadi wakil rakyat, kenapa pada PRU 13 beria-ia dia menolak untuk jadi calon? Kalau benar Jijah nak jadi wakil rakyat, dia tak akan menolak tawaran untuk menjadi calon pada PRU13 dan selaku Presiden PKR, dia boleh sahaja meminta kerusi N25 Kajang!!! Kenapa sekarang?
         
http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2013/02/27/wan-azizah-tidak-tersenarai-bertanding-pru13/
Amat jelas bahawa Jijah bukan mahu mewakili rakyat,  tetapi Jijah bertanding cuma kerana mahu menjadi wakil Nuar. Kalau Jijah menang le pada PRK N25 Kajang nanti eloklah kerusi tersebut ditukar kepada N25 Nuar dan kepada warga DUN Kajang, sekiranya Jijah yang mereka pilih jangan terperanjat dan jangan kecewa kerana agenda perjuangan Jijah bukanlah rakyat Kajang tetapi agendanya ialah politik Nuar Berahim.


2 comments:

Sarah said...

Mohon menggunakan gambar dari post anda untuk artikal saya.

Terima kasih

:D sarah

Anonymous said...

lain dicita,lain terjadi!
yg dicita ialah wanita pertama yg SENTIASA mendampingi PM malaysia, sebab tu tak terliur utk jadi ADUN pada pru 13 lalu.kalau dalam cerita P.ramlee tak dapat jadi HANG TUAH jadi hang kebun pun jadilah asal ada kena mengena dalam itu gambar.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI