TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Friday, June 20, 2014

ADA SORONG TARIK KE?

Menurut Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai, “Berkenaan jawatan dalam Kabinet ini kita (MCA) terpulang kepada perdana menteri. Kita berbincang secara dalaman. Kita tak akan umum di media massa”.


Isu penyertaan semula MCA ke dalam kabinet ini aku lihat boleh dikatakan setiap hari ada sahaja beritanya. Peliknya, kebanyakkannya berita datang dari pemimpin MCA sendiri, dah macam orang mengidam pun ya, dah macam orang meroyan juga ya. Kali ini nampak sangat dah pemimpin MCA mahukan sangat kedudukan dalam kebinet itu.

Namun begitu, kenyataan terbaru dari Presiden MCA itu tentang "perbincangan dalaman" bunyinya seolah-olah ada perkara sorong tarik tentang jawatan tersebut.

Umum mengetahui bahawa lantikan ke kabinet merupakan hak istimewa kepada Perdana Menteri, maka mengapa ada perbincangan dalaman?

Seperti ada sesuatu yang tidak kena, maka eloklah DS Najib lebih bertegas pada kali ini dengan MCA. Janganlah diikutkan sangat segala macam permintaan dari mereka melalui rundingan dalaman di sebalik pintu tertutup itu. Sudah beberapa kali PRU, MCA tidak banyak membantu kerajaan BN dalam memikat pengundi Cina, sebaliknya yang mereka berjaya hanyalah menadah tangan memohon pelbagai peruntukan untuk masyarakat Cina dan diturutkan oleh UMNO dan BN hingga mengguris hati dan perasaan orang Melayu.

Eloklak kali ini, kalau setakat nak runding dengan terma sorong tarik, baiklah jangan dilayan dan jagalah hati dan perasaan pengundi Melayu yang mengundi dan mengekalkan BN dan UMNO terus berkuasa.

4 comments:

Anonymous said...

Najib ohh najib...

Anonymous said...

Najib mana berani tinggalkan mca kerana masih takut dengan bayang-bayang cina , takut .... takut ... dan dia lupa jika lah pas tidak bersama pakatan (Pakatan Rakyat) mungkin telah ramai ahli umno tinggalkan Najib

tebing tinggi said...


Sokongan Cina kapada Najib ,begitu padu mengatasi sokongan Melayu.

Mana mungkin Najib melupakan Kaum Cina ,tampa mereka Njib tidak mungkin menjadi PM.

tebing tinggi said...


Sokongan Cina kapada Najib ,begitu padu mengatasi sokongan Melayu.

Mana mungkin Najib melupakan Kaum Cina ,tampa mereka Njib tidak mungkin menjadi PM.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI