TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Wednesday, July 9, 2014

13 MEI??? ....


Apa nak kecoh sangat anak cucu pendatang keturunan kuli batak British nak mencabar keberanian orang Melayu?

Bagi aku, ini semua jenis manusia yang tak pernah kenal asal usul mereka. Sudah sampai masanya ada NGO Melayu yang bergerak khusus untuk mempertikaikan samada patut atau tidaknya British meletakkan syarat atok nenek mereka diberikan kewarnegaraan sewaktu Tanah Melayu mendapat kemerdekaan dahulu.

Asasnya ialah bumi Tanah Melayu dan orang Melayu yang dijajah oleh British. Oleh itu mengapa bila mahu diberikan kemerdekaan, kemerdekaan itu perlu dikongsi?

Sepatutnya British membawa pulang segala imigran yang mereka bawa ke Tanah Melayu ini dan menjadikan mereka warganegara British atau menghantar semula para imigran ini ke negara asal mereka dan bukannya memaksa tanah dan bangsa yang mereka jajah menerima para imigran ini sebagai bangsa merdeka kerana imigran ini bukanlah yang dijajah. 

Mungkin elok hal ini diperbesarkan dan peribumi Tanah Melayu sewajarnya mempertikaikan taraf sah atau tidaknya kewarnegaraan yang diterima oleh para imigran ini kerana dipaksa oleh British.

7 comments:

Anonymous said...

Yang jadi Pendatang sebenarnya ialah Melayu sebab semua ciri2 India sudah ada di Semananjung sebelum kedatangan monyet2 Melayu dari perairan Indon.

Anonymous said...

india asal ditanah melayu? kahkah. warna kulit hitam dgn coklat mana sama. bangsa melayu pemilik nusantara. dasar keling pariah. dtg jadi kuli merempat x sedar diri.

Anonymous said...

agama melayu dahulu memang hindu. tapi bangsa melayu bukan bangsa india. understand.. melayu menukar agama ke islam kerana percaya kpd tuhan yg satu.

Anonymous said...

Kenyataan thamby ini sudah boleh didakwa dibawah Akta Hasutan.Tetapi malangnya yang kelura kenyataan ini bukan melayu maka undang@ dikecualikan. Cuba bayangkan kalau NGO islam atau Perkasa yang keluarkan kenyataan sebegini.Tak sampai 24 jam dah ditangkap dan didakwa dan Najib pun akan bersuara dengan mengutuk orang melayu. Inilah malangya Malaysia di bawah Najib. Memang patut pun Rayer gelah UMNO celaka sebab UMNO memang celaka.

Anonymous said...

anon 12.32 memang bodoh, belajar balik sejarah transmigration man usia, keeling tetap keeling, melayu tetap melayu,orang putih tetap orang puteh, orang cina tetap orang cina, pasal ugama tu, elok lah belajar pasal ugama ugama dunia, sebelum islam banyak orang sembah tokong, datuk nenek, tak kira apa bangsa..ini mulanya memuja selepas datuk nenek meninngal dan untuk ingat mereka ada pujaan, tak de kena mengena dengan ugama hindu, semua bangsa memuja sebelum menganut ugama allah, christian,jews,
biarlah buat komen denganfakta bukan dengan ilmu yang cetek.

Anonymous said...

kalau kamu keturunan buruh batak british tak payah nak pertikai melayu, sejarah tak kan dapat di padam, parameswara datang Tanah melayu dah ada melayu, tak payah pergi jauh sebelumnya kerana melayu dah sememang ada di Tanah melayu, baca sejarah macam mana ujud Tanah melayu, kenapa di berinama Tanah melayu, sama juga kenapa di beri nama Tanah India, Tanah china...sebab penduduknya dan culture nya..cuma yang dunggu dan menampakkan kebodohan akan mempertahan kan benang basah. Ilmu membawa kebenaran.

Anonymous said...

Kita pancung je kepala semua hindu pariah d bumi melayu ni,, jangan tinggal walau srorang pun pariah d bumi ni

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI