TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Wednesday, July 16, 2014

PATUNG TEMBIOH SELESAI

Selesai....patung di Tembioh, Kota Tinggi sudah dibuka. Kalau Kota Tinggi boleh buka, agaknya bila Negeri Serambi Mekah yang megah dan bangga dengan patung besarnya nak buka? .....komen kawan aku di grup Whatsapp, "kerat dan simpan tuhan dalam stor".


7 comments:

Anonymous said...

Di Johor, sultan suruh buka patung berhala ni. Di Kelantan, Nik aziz siap rasmikan pembukaan tokong dan patung berhala, bukan itu sahaja diberikan lagi wang derma pada pengurusan tokong. Cukup berbeza, sorang mengaku lebih Islam dari orang lain, sorang lagi dikutuk di maki hari2 oleh pembangang..

tapi berlainan di Terengganu, patung penyu dirobohkan.. apakah ada perbezaan undang-undang dalam parti haprak PAS ni, kalau mereka buat ok je. Kalau orang lain buat, tak boleh..

Anonymous said...

Sembah dan ibadahi Tuhan yg Sebenar Allah swt Rabbul Jalil, Tuhan bg segala batu kayu, sekelian makhluk sekelian alam. Be a muslim, then you'll be our ikhwan fiddin (saudara seagama).

kluangman said...

Kenapa sekadar buka, tidak dimusnahkan, kerajaan boleh bayar gantirugi.

Perhatikanlah, kaum kapir ini akan membuat serangan balas dlm bentuk lain. Lambat laung mereka akan dirikan semula, lebih tinggi, lebih besar...masa menentukan kerana kita lalai

Anonymous said...

Kat Kelantan tu cmne pulak....?

Opss silap sebab banyak shaitan bisu....

Anonymous said...

Aku setuju cakap kluangman, di penang patung setinggi bangunan 4 - 5 tingkat berada di atas bukit kek lok Si temple bersebelahan bukit bendera. Tokong2 cina dan rumah2 berhala naik macam cendawan selepas guan eng ambil alih, sampai diatas kaki lima di dirikan rumah berhala. Yang terbaru, di dirikan mini rumah berhala untuk projek perumahan yang baru. Dahulunya sebuah surau akan dirikan di setiap perumahan baru tetapi sebaliknya. Ini terjadi kerana kuasa ekonomi cina dah pegang. Mungkin perkara yang sama akan berlaku di Johor bila projek perumahan mewah didirikan. Apa pun TAHNIAH pada sultan Johor atas keberanian.

Anonymous said...

Mana pi kebebasan beragama seperti yang termaktub kat Perlembagaan?

Ni, jihad ke apa?

maae said...

Itu lah. Di beri muka, pijak kepala ! Hilang terus kerukununan hidup di Malaysia yang kita tahu asas nya Islam.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI