TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Wednesday, July 23, 2014

RAMADHAN- BULAN DAP AMBIL KESEMPATAN


Rupanya Ramadhan bukan sahaja ditunggu-tunggu oleh umat Islam, tetapi Ramadhan juga sangat dinanti oleh politikus DAP.

Bertopengkan memberi sumbangan buah kurma atau bubur lambuk, sepanjang Ramadhan politikus DAP bagai tak cukup masa menyelinap ke segenap Bazar Ramadhan dan bukanlah sumbangan kurma mahupun bubur lambuk yang menjadi keutamaan mereka, tetapi DAP menggunakan medan Bazar Ramadhan untuk mengedar sebanyak mungkin majalah Roket mereka untuk mempengaruhi minda pengundi Melayu dan Islam.

DAP mengambil kesempatan atas nama menyumbang! Apapun kegiatan DAP mengedar kurma atau bubur lambuk lalu disertakan dengan selitan tabloid ideologi parti mereka tersangatlah sumbang.

Jelaslah bukan sumbangan buah kurma  dan bubur lambuk yang menjadi matlamat DAP.  

Semoga orang Melayu dan Islam sedar akan perangai DAP yang serampang dua mata dan telunjuk lurus tapi kelingking berkait itu. 

Berbeza dengan politikus BN, mereka menyumbang juga tapi tak ada pulak bagi majalah parti. Begitu juga dengan politikus PAS, tak nampak pulak mereka bagi kurma yang disertakan dengan akhbar Harakah.

Maka....berhati-hatilah Melayu dengan topeng kebajikan DAP, ada yang mereka harapkan.


7 comments:

Anonymous said...

Status bubur lampuk DAP pun diragui, entah2 tak halal....muak! Geli tekak aku makan

Anonymous said...

Tak nampak apa masalah pon.

Kau nampak orang Melayu bodoh sangat ke sampai tahap engkau?


Anonymous said...

iyalah..mmg bodoh pun melayu pakatan.apa saja boleh asal bukan bn...

Anonymous said...

Kamu yang tak nampak, tu sebab seribu kali bodoh kamu dari orang yang paling bodoh......

Anonymous said...

Silap2 tak lama lagi depa semua buat ladang kurma plak! Kalo tkleh kat Malaysia, tanam kat gurun2 negara Cina dn impot brkontainer mcam limau mandarin.

dewataraya100 said...

memang tak ada masalah sekarang, tapi masaalah akan datang 10-15 tahun akan datang.orang buta dan bodoh memang tak nampak apa2 hari ini macam kau lol

Pakcu Rantau Panjang said...

Minta jalan sikit Pakcu tumpang lalu.

Pakcu bukan anti Cina tapi Pakcu tak sedap hati perangai Cina. Lama juga Pakcu lihat perangai Cina kampung malah Pakcu pun berjiran dengan mereka. Rasa-rasa ok. Tapi Cina kat bandar lain macam pula.

Bila majoriti dah ramai puak Cina ni mula naik toncang. Hilang sejarah mula merepek hingga sanggup panggill 13 MEI sekali lagi.

Apa dah rasa kuat benar ke nak jadi BOSS kat Malaysia ?. Apa salahnya kita hidup dalam dalam masyarakat majmuk dalam keadaan harmoni. Mana-mana YB Cina yang terpilih usahlah dok jadi batu api dok tiup punggung kasi terbakar. kalau jadi huru-hara kan susah....jadi sama-sama kita hormati sensiviti kaum di Malaysia .....baru aman. Ko guano ?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI