TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Sunday, February 8, 2015

SEORANG DUA BIJI LIMAU - CARA DAP RAI ANWAR KE DALAM


Majlis Solidariti Bersama Anwar Ibrahim di Batu Pahat semalam hambar. Yang hadir cuma sekitar 100 orang sahaja walaupun pemimpin Pakatan Johor, semua yang berstatus jeneral yang datang. Sudah tak solid lagi Pakatan di Johor. Yang solid cuma anak Nuar, si Nurul memperagakan "kejandaan"nya di pentas.


Berbalik kepada tajuk posting, selepas berlengas sampai berminyak muka si Nurul menagih simpati untuk bapaknya, DAP mengambil kesempatan mengedar 2 biji limau kepada setiap hadirin. Apa maknanya beri limau kepada hadirin?

Tradisi Cina, memberi limau itu tanda ang pow, keseronokan, kemewahan. Bukannya tanda kesedihan. Rupanya DAP seronok kalau Nuar ke dalam. Patutlah dalam majlis itu, pemimpin DAP lebih ramai mengatasi pemimpin PKR dan PAS.

Apa agaknya agenda DAP tanpa Nuar hingga mereka begitu seronok sekiranya Nuar ke dalam? Apapun.....kesian Nurul, siapa teman dia datang BP ya?

1 comment:

dt rahman pekan said...

dap sangat sedar bahawa dgn tiada nya anwar cita2 mereka utk merasa mentadbir Negara [atau merampas putrajaya ] tidak akan jadi kenyataan.

bagi nurul dan keluarga pula ia nya lebih 'crucial' kerana melibatkan maruah [honour] keluarga. tak terbayang kita bagaimana hendak menjelaskan kpd anak2 yg atuk mereka adalah seorang peliwat tegar.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI