TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Monday, September 26, 2016

MELUTUT MENYEMBAH ATAU MENYIMBAH?


Ini kerja siapa? Ini merupakan tindakan melampau yang amat kurang ajar. Banner yang menyatakan TAKZIAH atas kembalinya ke Rahmatullah Mursyidul Am PAS telah disimbah cat merah. Maklumat yang diterima menyatakan ianya berlaku di Muar, Johor.

Aku amat berkeyakinan, ini bukan sikap dan sifat orang Johor. Ini bukannya kelakuan orang Johor.

Kejadian ini dikatakan berlaku antara 23 dan 24 September yang lepas. Apakah ini ada kaitannya dengan kenyataan Presiden PAS pada 18 September yang menimbulkan kemarahan kepada pengikut PAN???


Dan dalam jangkawaktu tersebut juga banner ini dilaporkan dinaikkan di Muar.


Berkebetulan pula, PAN, pada 23 dan 24 September lepas telah menyambut ulangtahun pertama penubuhannya. Sempena setahun PAN, maka Muar telah dipilih sebagai tempat berkampung ahli-ahli PAN. Entah kenapa Muar dipilih....akupun tak tahu.


Maka pada tarikh tersebut, bersepahlah pemuja PAN disekitar bandar Muar. 

Dengan berkampungnya pengikut PAN di Muar, apakah ini tindakan dari pihak-pihak yang mengambil kesempatan ingin melagakan hubungan PAS dengan PAN yang sememangnya hangat???  .....atau ianya tindakan dari pengikut PAN yang kebanyakkannya bekas ahli PAS yang bencikan golongan ulamak???

Siapapun pelakunya, wajiblah segera dihentikan politik benci membenci ini. Boleh menyanggah tapi bukanlah sampai berkurang ajar.

Moga dimasa mendatang, pentaksub politik akan lebih matang dalam bertindak dan akhirnya marilah sama-sama kita sedekahkan Al Fatihah buat Almarhum Ustaz Dato' Harun Din....Al Fatihah.


6 comments:

Anonymous said...

Bila dah terlalu taksub dengan menyembah kapir daPIGS....amalan dan budaya pun berubah ikut amalan dan budaya kapir daPIGS yg ternyata kurang ajar dan biadap.

Patutlah ketua PAN pun sanggup hirup sup babi bersama Tuan Besar daPIGS.

Geli dan jijik dgn perangai barua2 daPIGS.

Anonymous said...

Komen sial macam ni pun admin sanggup siarkan, mungkin sebab blog dah kurang pengunjung.

Kalau artikel mcm pelacur sundal malam, yang datang hanya anjing kurap.

Loloq SPAG said...

Jahat PAN ni..mcm siii

Loloq SPAG said...

Jahat PAN ni..mcm siii

Anonymous said...

anon 1.17pm.. ooiii ko tu kata dulang paku serpih.. ko punye ayat tu pon 2x5 jgk le dgn org yg ko kutuk tu!

org2 yg taksub politik akan hidup dlm dosa dan sifat pelampau! jadilah org2 yg sederhana. dlm UMNO dr dulu smpai skrg xde nk berlebih2 taksub. atau nk merusuh sana ini melainkan apabila di asak berlebihan!

Adam said...

Assalamulaikum Admin,

Mohon untuk dimasukkan blog saya ke blok tuan. Blog saya:

biarlembuyangjadilembu.blogspot.com

Sekiranya sudah dimasukkan harap maklumkan kat email saya: biarlembuyangjadilembu@gmail.com

Terima kasih.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI