TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, June 30, 2011

PENDEKAR HISHAM DAH BERPENCAK

 Pendekar Mahagurau Hisham dahpun membuka pencak silatnya. Walaubagaimanapun, sebagaimana pendekar Melayu dahulu, gagahnya bertempat, marahnya apabila tercabar. Sesuai dengan keadaan Pendekar Mahagurau Hisham tidak lagi menghunus kerisnya. Pendekar hanyalah setakat membuka buah kilas, buah tepis dan sedikit buah pukul. Itupun dah tonggang langgang juga pihak lawan. Ada yang dah terkencing dalam seluar. Ada juga cerita kononnya lawan pendekar iaitu Dang Durjana Ambiga Sari Pundek dah bersepah kencingnya hingga terbau hancing oleh anak-anak buahnya, maklumlah terkencingnya Dang Durjana Ambiga Sari Pundek tak sama dengan terkencingnya Sang Puaka Nuar Algelojoh.

Rakyat jelata yang dah tertahan dengan bau hancing kencing Dang Durjana Ambiga Sari Pundek sangat-sangat menunggu Pendekar Mahagurau Hisham menghunuskan keris dan mengamuk. Sedangkan hancingnya sahaja rakyat dah tak tertahan, masakan Pendekar Mahagurau Hisham nak membiarkan Dang Durjana Ambiga Sari Pundek berjalan dan berlari keliling kota seperti orang gila dengan bau hancingnya itu. Kalau dibiarkan takut lengang kota, orang tak berjualan, orang tak membeli belah kerana hancing kencingnya Dang Durjana Ambiga Sari Pundek itu entah berapa lama akan hilang, maklumlah segala benda habis ditelan, dari biawak sampai ke tuak.

Ramai rakyat jelata walaupun setakat memukul gendang atau menambah riuh akan mengikut dan menyokong Pendekar Mahagurau Hisham untuk mengamuk. Ayuh Pendekar!!!


4 comments:

Unknown said...

Salam bro. Siapa kata Datuk seri Hishamuddin Menteri amaran. Amaran dan amaran. Sebenarnya dia hanya ingin melihat perkembangan dan reaksi pembangkang seterusnya. Hishamuddin bukan x ada telo, bukan lembik...tapi dia bertindak mengikut maklumat dan bila masa dan ketikanya utk bertindak dia akan mengarahkan org2 nya utk bertindak...

Apa pun kita lihat perkembangannya pada 9 Julai. Jika mereka berdegil juga, bermakna mereka mengundang masalah dan menyusahkan diri mereka sendiri. lepas itu jgn salahkan kerajaan, PDRM dan..blaa...blaa....

Wake UP! said...

Salam bro. Jom mengamuk!

TiS said...

W'salam.
Ok En Ismail & WU,
Kita sokong Hisham, janji dia ganas tapi dengan orang yang ganas aje.

oldman said...

Pendekar utama seni silat AMARAM.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI