TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Friday, July 29, 2011

AHLI POLITIK TAHAP PARIA TAK HORMAT TUGAS POLIS

Sudah terlalu ramai yang simpati dengan 6 orang anggota PSM yang dikatakan cuba menghidupkan kembali fahaman komunis, dan tanpa segan silu meminta pihak polis membebaskan mereka. Apa yang mereka lupa ialah Ordinan Darurat memberi kuasa kepada polis untuk menahan seseorang sehingga maksima 60 hari untuk siasatan. Maknanya kalau cepat selesai siasatan cepatlah dakwaan dibuat atau cepatlah akan dibebaskan. Sekarang belumpun sebulan lagi.

Masalahnya yang kena tangkap tu semuanya jenis cakap putar belit. Belitnya mengalahkan ular. Macam mana nak cepat selesai siasatan. 

Yang duduk kat luar pulak sibuk menyalak, macam tak faham undang-undang. Polis bertindak atas peruntukan undang-undang yang ada, bukan suka-suka tangkap dan suka-suka tahan orang. Dan polis juga bukan macam ahli politik tahap paria yang suka-suka keluarkan kenyataan. Bagilah polis siasat dengan sempurna. Siasatan yang sempurna akan memberi keadilan kepada semua pihak. Kalau tak bersalah mereka akan dibebaskan dan tentu sekali pihak polis akan membersihkan nama-nama mereka dari apa-apa kaitan dengan komunis. Tetapi sekiranya mereka benar-benar mahu menghidupkan fahaman komunis dan dibebaskan hanya kerana siasatan yang tidak sempurna kerana desakan ahli politik tahap paria, siapa yang akan bertanggungjawab? 

Mahu berpolitik, berpolitiklah dengan secara matang, bukannya mencari pengaruh dengan menjadi juara sehingga mengenepikan soal-soal yang boleh mengganggu gugat keselamatan negara. Tugas polis untuk menjaga ketenteraman dan keharmonian negara wajib dihormati dan dihargai. 

Mempunyai nama besar dalam politik bukan lesen untuk membolehkan seseorang itu mendesak. Apa gunanya kalau anda berkemungkinan menjadi wakil rakyat hatta menteri sekalipun, tetapi keadaan dalam negara bergolak sehinggakan ingin menjengahkan muka dari tingkap rumah sendiripun ketakutan? Jangan akal dibodohkan oleh nafsu.

  

5 comments:

Wake UP! said...

Salam Bro. Ahli politik tahap paria tak hormat polis ni sebenarnya komunis. Macam jenis paria tipu duit orang lepas tu bunuh, macam paria dalam kes bunuh Datuk Sosilawati.

Nampak ular dan keling, pukul keling dulu.

TENGGARA is SOUTHEAST said...

W'salam Wake Up,
Kawan kalau jumpa ular dengan keling, kawan tangkap ular dulu, lepas tu suruh dia patuk keling. Pasal keling kat Malaysia ni tak pernah rasa bisa ular Tanah Melayu.

Anonymous said...

Saya sokong dua2 pendapat di atas..Dr Keling ni memang bapak komunis..kasi potong lidah dia dulu sebab cakap berbelit-belit..

Anonymous said...

tak tau dah nak ckp apa. Yg kesian nya anggota polis. Dihina, dikutuk, dicaci. Sampaikan dalam masjid ada anggota polis yg sdang solat pun di caci puak pelampau pas kononya solat x dtrima allah. (kisah bnar brlaku di malim nawar perak.) kepada anggota polis dmalaysia. Truskan mgawal dan lakukan tanggungjawab anda. Jgn lg biarkan komunis paria 2 mgugat tugas anda.

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Anon 8.03,
Sedih saya mendengarnya, sedangkan mereka (anggota polis) berkhidmat untuk kesejahteraan kita semua.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI