TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Monday, July 4, 2011

AZIZ BARI MEMANG LANGAU

Disini diperturunkan dua perenggan kenyataan Aziz Bari kepada The Malaysian Insider;

Sehubungan itu Aziz juga berkata, Istana Negara juga perlu memantau agar Perlembagaan Persekutuan dipatuhi dalam proses rundingan jika diadakan membabitkan pentadbiran Najib dan Bersih 2.0.
Malah kata Aziz, sekiranya Bersih bersetuju berunding dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) enggan melaksanakan tuntutan, yang kesemuanya adalah selaras dengan kehendak Perlembagaan, badan pelaksana pilihan raya itu akan dipersalahkan dan Umno-BN akan kalah dalam pilihan raya umum ke-13 kerana dianggap menggunakan istana.
untuk rencana penuh sila KLIK SINI

Kenapa Aziz Bari begitu beria-ia hendak meletakkan kesemua kesalahan di bahu UMNO dan BN? Bila pula UMNO dan BN menggunakan istana? Apakah terlalu dhaifnya istana dalam konteks ini DYMM Yang Di Pertuan Agong dengan mudah boleh dipergunakan oleh UMNO dan BN? Mungkin kali ini Aziz Bari agak berlapik dalam mengeluarkan kenyataan dengan hanya menyebut istana, tetapi istana itu ialah DYMM Yang Di Pertuan Agong. 

Di sini, Aziz Bari dengan jelas seolah-olah cuba memerangkap SPR agar menerima semua tuntutan BERSIH. Kalau semuanya perlu dilaksanakan, dimanakah yang dinamakan perundingan. Kali ini Aziz Bari memang bahlol.

Satu lagi kebahlolan Aziz Bari ialah, titah DYMM Yang Di Pertuan Agong itu bukan menunjukkan siapa menang, siapa kalah. Baginda menolak perhimpunan HARAM. Mengapa BERSIH hanya memperbesar-besarkan tentang perhimpunan, sedangkan SPR telah bebarapa kali menyatakan persetujuan untuk berunding. Orang besar kepala memang hanya akan menyokong orang kepala batu.
Bahlol yang paling nyata pada Aziz Bari ini ialah, isu BERSIH ialah isu dengan SPR. Mengapa UMNO, BN dan Istana perlu dilibatkan? Selaku kerajaan yang memerintah, adalah tanggungjawab dan amanah bagi UMNO dan BN untuk memelihara keamanan dan kepentingan awan. Kerajaan yang memerintah hanya menggunakan peruntukan undang-undang yang ada setelah melihat bahawa keadaan kacau bilau dan huru hara mungkin akan berlaku. Inilah kerajaan yang bijak, bukan setelah nasi menjadi bubur baru nak bertindak. Memang jelaslah Aziz Bari sendiri munngkin mempunyai agenda tersendiri atau sememangnya beliau ialah professor terbongok di Malaysia ini. 

Kalau bijak pandai dah tak boleh menimbangtara antara maslahat dan mudharat, berhentilah mengajar, lebih baik belajar.

5 comments:

Anonymous said...

PROFESSOR BARI INI AKU GELAR PROFESSOR KEPALA LUTUT. SEBAB PERKATAAN YANG KELUAR DARI MULUTNYA DATANG DARI KEPALA LUTUT. Itu pun nasib baik kepala lutut, kalau kepala anu bercakap kena tanya mentor dia Bro Anwar Bin Ibrahim.

HHalem said...

Tuan Enal:-)

Prof Bari ni nasib-nasib boleh lah jadi Menteri Kehakiman, kalau Pakatan menang.

Paling koman pun dia boleh jadi Penasihat Undang2 di 4 buah negeri.

Kalau zaman Pak Lah dulu memang dia dilantik jadi Menteri Undang2, untuk bantai Tun Mahathir.

Anonymous said...

Memang pun Prof Aziz Bari ini langau. Langau ni selalu berada di tempat yang buruk. Yang disokongnya tu memang kumpulan yang busuk lagi busuk. Cakap belit sana-sani macam ular. Elok pun dia bersengkokol dengan Ambiga. Belit sana belit sini. Ini dah nak mengadap Agung pulak. Poooorah!!!! Busuk pun uorang!

Unknown said...

Salam. Statetment yg dtg nya dari seorang Prof yg banggang lagi bodoh. Cakap main sedap mulut je...Memang kenalah jika di beri nama Aziz Bari Langau... hehehe..

Anonymous said...

BRO..WA NAK BAGI INGATAN SIKIT, LAIN KALI JANGAN LA GUNA PERKATAAN "BELIAU". GANTI NAMA TU HANYA UNTUK MEREKA YANG DIHORMATI,BUKAN UNTUK PENYANGAK MACAM PENDOKONG PENYANGAK NIH. THANKS BRO

ARTIKEL HANGAT BULAN INI