TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, July 14, 2011

KERANA BERSIH, PEMIMPIN GERAKAN DIBACULKAN OLEH AHLI SENDIRI

Terdapat satu kumpulan dalam Gerakan yang menggelar diri mereka Gerakkanlah  Gerakan atau singkatannya "gG" begitu lancang membaculkan pemimpin mereka sendiri akibat berdiam diri dan tidak mengambil bahagian dalam perhimpunan BERSIH yang lepas.(rujuk sini)

Melihat kepada senario semasa, memang mustahil untuk BN menyandarkan harapan kepada GERAKAN untuk merampas kembali Pulau Pinang pada PRU 13 ini. Presiden GERAKAN, Tan Sri Koh Tsu Koon nampaknya gagal untuk mengemudi GERAKAN untuk menjadi satu suara yang kuat buat BN. 

Untuk merampas kembali Pulau Pinang pada PRU 13, BN perlu membuat percaturan baru berkaitan pembahagian kerusi. BN perlu tegas dalam hal ini, dan dengan ketegasan ini nanti menampakkan keikhlasan sebenar ahli GERAKAN samada untuk bersama BN atau tidak.

Nampaknya kaum Cina dalam GERAKAN dan terbuai dengan seloka DAP dan atas dasar inilah BN perlu berhati-hati. Jangan tambahkan lagi duri dalam daging.


1 comment:

Unknown said...

Salam bro.
Kadang2 susah nk baca cara kaum cina berpolitik. Dari pandangan saya, kaum cina memang beruntung kerana mereka mempunyai beberapa parti yg mewakali kaum cina yg duduk di dalam parti kerajaan (BN).Dan kaum cina juga mempunyai parti pembangkang iaitu DAPig.

Bagi bangsa melayu, kita cuma ada parti Umno mewakali suara melayu di dlm kerajaan. Kesimpulanya, bangsa cina beruntung kerana mereka mempunyai 2 parti mewakali mereka. Bagi saya GERAKAN bukanlah sebuah parti yg mewakali kaum cina utk merampas kembali Pulau Pinang. Tak mustahil kalau mereka boleh duduk semeja dan merancangkan sesuatu utk kaum cina(DAP) terus menerajui negeri Pulau Pinang..tak mustahil bro...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI