TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Sunday, April 6, 2014

TOREH GETAH TAPI MINTAK ROYALTI MINYAK -NUARPUN TAK BERANI DATANG

    
Himpunan Baling 2.0, kalau ikut kata Mahfuz, 40,000 orang yang datang, kalau ikut kata Harakah, 50,000 orang yang datang tapi kalau ikut kata wartawan yang hadir, "hampir" 10,000 orang aje yang hadir.

Tak kisahlah berapa yang datang. Apa yang jelas kalau tengok kat gambar di atas tu, yang datang tu baghal-baghal belaka. Apa tidaknya, dia orang berkumpul kerana tak puas hati dengan harga getah sekarang ini. Konon nak imbas kembali apa yang Nuar Berahim buat 40 tahun lalu pada tahun 1974 bila orang Baling difitnah kononnya ada yang mati kebuluran kerana getah murah.

Kalau toreh getah, nak mintak harga getah naik, apa kena mengena dengan royalti minyak? Orang Baling ni nak mintak harga getah naik ke, nak mintak royalti minyak dari Petronas? Hahaha... ni pasti orang Baling berguru dengan si Mahfuz. Mungkin Mahfuz cakap kalau Petronas bayar royalti minyak kepada orang Baling, pasti harga getah akan naik melambung!

Ok le kita biarkan le kisah baghal di atas. Kita kisahkan pulak si Nuar Berahim. Kenapa Nuar Berahim tak datang? Walhal himpunan menuntut harga getah naik yang dinamakan Baling 2.0 ini juga merupakan hari untuk mengenang kembali Nuar berguling di Baling 40 tahun yang lalu!!!

Tahun 1974, Nuar berguling kononnya nak bela nasib orang Baling. Kalau betul Nuar nak bela nasib orang Baling, semenjak tahun 1982 hingga ke tahun 1998, Nuar duduk dalam kerajaan sehingga menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri. Apa Nuar buat atau usahakan untuk orang Baling?

Apakah orang Baling tak sedar dengan temberang Nuar, atau atas sebab sedar itulah, maka begitu ramai orang Baling datang berkumpul sebab nak "baling" Nuar dengan ojol hingga Nuarpun tak berani datang? 

Sudah-sudah le menunjuk perasaan itu, lebih baik gi noreh, walaupun sedikit berhasil juga!!! ...dan Petronas tak mungkin akan bayar royalti minyak kepada penduduk Baling, kecuali toreh pokok getah, getah tak keluar tapi minyak yang mengalir.


13 comments:

Anonymous said...

Mula mula aku baca serious saja, tapi bila sasmpai tang ..."...dan Petronas tak mungkin akan bayar royalti minyak kepada penduduk Baling, kecuali toreh pokok getah, getah tak keluar tapi minyak yang mengalir."terpaksa juga aku gelak tengah2 malam ni..

Sheikh Anu War Al juburi ni memang bawa celaka dan malapetaka kepada bangsa dan negara .. mamposlah dia cepat supaya Islam dan Melayu kembali berjaya di dunia dan di akhirat !!!

Anonymous said...

muka muka yang datang itu semua menderita mental dan otak diliwat anwar Ibrahim....pemimpin yang datang bawa BMW dan Merz...orang kampong yang datang kebanyakkan obesity terlampau banyak melantak...ta ade sorang pun yang Nampak kurus macam orang tak makan 3 hari...apa yang derita nya???kebanyakkan yang datang penyokong PAS derita diliwat mental oleh anwar ibrahim

Anonymous said...

Asal PAS je bodo ..
Asal bodo jer PAS..

Anonymous said...

Bab obes tu yg tak tahan..PAS... nak salahkn harga getah turun...buat2 nak tunjukkn org noreh getah tak faham ekonomi. Labu sayung cap PAS je yang tak faham...
Layan beruk2 sangap ni memang tak jadi kerja..

zethro said...

Ni satu nak tanye kat pencacai2 yg datang tu. Kat banner atas pentas tu bukan main lg terpampang gambar2 pemimpin Pakatan Rosak dorang, tp mcm ade yg "missing" la kat situ.
Mane peginye gambar pemimpin mate sepet yg dorang puja2 tu? Dah tak sudi nak join pencacai2 ke? Huhu

Anonymous said...

walaupun mata sepet,tapi pengelihatan terang,sebab tu tak ramai yg datang!

Anonymous said...

Orang lain sibuk bekerja cari rezeki. Si pemalas ini asyik dok minta sedekah, tak tahu malu. Tampal sticker R kat kenderaan lagi. Pengikut taksub menyanyah. Bikin malu agama dan bangsa.

Anonymous said...

Derita si pemalas. Kecik2 taknak mampos dah besar menyusahkan orang - spti kata2 arwah Ahmad Nisfu.

doraemon said...

org kelate tu

Anonymous said...

Kalau mereka ni kecik dah mampos,nanti org melayu jadi minoritilah jawabnya.

Anonymous said...

salam buat bro anon 12.22am.

T E R B A I K.......i like!!!

Anonymous said...

orang islam lebih menderita di pulau pinang...

apa citer...

Anonymous said...

President parti kena saman olih kononnya parti kawan pun dok rela lagi dikeldaikan...tak fahamlah dengan Parti Anggukx ni.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI