TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, July 21, 2011

KJ...KALAU NAK SIMPATI PADA KOMUNIS, TINGGALKAN UMNO

Macam.... pernah nampak muka ni kat filem Tamil
Cisss….celaka ko KJ!!!  Aku ingat malas dah nak tulis fasal berok sekor ni.  Ini kerana artikel aku yang lepas yang bertajuk “Khairi Hampir Menjuarai Piala Ambigagal” cuma mengundang 162 orang pembaca. Ini menunjukkan orang dah tak ambil port lagi dengan dia, berbanding artikel-artikel lain yang mendapat kunjungan sekurang-kurangnya 500 pembaca. Tapi oleh kerana aku rasa berok ni semakin kurang ajar dan semakin tak mengerti sensitiviti masyarakat Melayu Malaysia, maka aku ulas juga berita dia.

Yang The Malaysian Insider pun satu juga, kalau dalam Twitter berok ni dah cakap dia nak menyampaikan pandangan peribadi, janganlah kau kaitkan dia dengan Pemuda UMNO. Pantang aku dengar!!! Sejak zaman atuk aku masuk UMNO dulu, belum pernah ada ketua sayap UMNO yang kurang ajar macam ni. Aku ingat dia ni terlebih mabuk. TMI memang suka berita-berita yang begini.

Entah kat mana yang dia kata kerajaan dapat maklumat yang mengelirukan, akupun tak tahu. Dia ni nak jadi ahli politik ke nak jadi penyiasat? Mungkin dua-dua tidak kot, cuma nak jadi pengkhianat. Ni le jenis orang yang suka cari publisiti, sedangkan benda ni kalau setakat nak sampaikan pandangan peribadi kepada DS Najib, tak payah heboh-heboh. 

Ishhh, selisih…..nasib baik Pak Mentua dia cepat pencen. Kalau tak, aku tak tau le macam mana.

Rasanya KJ ni dia bukan nak berpolitik, tapi lebih kepada hasad dan dengki terhadap kepimpinan negara yang sebabnya cuma dia sahaja yang tahu. Sudah sampai masanya Datuk Razali Ibrahim kena lebih menonjolkan diri mewakili Pemuda UMNO. Harapan agar Datuk Razali Ibrahim tidak memalukan orang Muo dan orang Johor. Ingat UMNO lahir di Johor.

Berita dalam TMI kat bawah ni le yang membuat aku geram teramat sangat.

KUALA LUMPUR, 21 Julai — Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin memperlihatkan kelainan berbanding pendirian partinya dalam isu perhimpunan Bersih 2.0 dengan menggesa Putrajaya membebaskan kesemua enam pemimpin  Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang kini ditahan di bawah Ordinan Darurat.
Dalam mesej menerusi Twitter hari ini, Ahli Parlimen Rembau ini berkata, beliau akan menyampaikan “pandangan peribadi bahawa YB Dr Jeyakumar dan yang lain dibebaskan daripada tahanan di bawah Ordinan Darurat” kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebaik sahaja beliau pulang dari lawatan luar negara esok.
Khairy menambah kerajaan telah bertindak atas maklumat mengelirukan terhadap Ahli Parlimen Sungai Siput Dr Michael Jeyakumar memandangkan ucapan wakil rakyat itu di Parlimen adalah sesuatu yang bersifat intelektual, bukannya subversif.


2 comments:

Anonymous said...

aku pun bengang jugak..haram jadah betul..apa masaalah dia ni ha

Anonymous said...

kalau dah jadi pemnimpin mana ada pandangan peribadi.. apa sahaja yg ko cakap adalah cakap sorang pemimpin.. kalau nak cakap hal peribadi cakap je lah dengan bini kau...
SWamalah .. kalau nik ajis bercakap.. x lah boleh cakap peribadi.. cakap dia cakap pemimpin .. mana ada peribadii..
Semua bangang nak mampoosssssss ..

ARTIKEL HANGAT BULAN INI