TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Monday, July 25, 2011

NYAHAT PUNYA OLANG TAK ALE, GUA TATAK MULEH KAYA WOOO!!!

Kalu nyahat punya olang tak le...gua tatak muleh kaya wooo
Mutakhir ini, apa sahaja tindakan oleh kerajaan akan mendapat tentangan yang hebat sekali dari Majlis Peguam, terutama sekali dari Presidennya, Lim Chee Wee. Majlis Peguam kini seolah-olah juara dan menggalakkan pelanggaran undang-undang. Sepatutnya selaku peguam, tindakan mereka ialah untuk membuat pembelaan sekiranya terdapat keraguan kebersalahan seseorang itu. Tetapi, sekiranya kesalahan tersebut telah jelas dan nyata, apakah ianya perlu dipersoalkan. 

Tindakan Majlis Peguam mempersoalkan tindakan pihak Imigresen menghantar pulang peguam Perancis yang secara terang-terangan telah melanggar undang-undang Malaysia amat menghairankan. Pelanggaran undang-undang oleh seorang rakyat asing adalah sama dengan memperlekehkan kedaulatan undang-undang negara. Apakah yang hendak dibela oleh Majlis Peguam terhadap orang yang tidak tahu menghormati undang-undang Malaysia? Apakah kerana Bourdon seorang yang berkulit putih dan dari Eropah, mereka bebas membuat sesuka hati mereka di bumi Malaysia ini? Tidakkah Majlis Peguam sedar bahawa Malaysia adalah sebuah negara yang berdaulat yang mempunyai undang-undang yang perlu dihormati dan dipatuhi samada oleh rakyatnya mahupun oleh orang asing? Hebat sangatkah Bourdon tersebut?

Manakah yang lebih diutamakan oleh Majlis Peguam dan Lim Chee Wee, kedaulatan undang-undang negara, atau apa yang diperkatakan oleh masyarakat luar? 

Atau apakah Majlis Peguam menganggap tindakan pengusiran tersebut menjejaskan pendapatan segelintir peguam kerana sekiranya Bourdon ditahan dan didakwa, tentunya dia akan memerlukan khidmat guaman?...dan apakah telah ada kemungkinan Chee Wee sendiri yang akan menjadi peguam Bourdon dengan bayaran yang mahal hanya untuk memburuk-burukkan pihak penguatkuasaan undang-undang dan kerajaan Malaysia di mata dunia? 

Kepada orang-orang Melayu, tidakkah anda berasa sedih bila melihatkan keadaan sekarang? Sedih kerana setiap pergolakan, provokasi dan ketidakpuasan hati selalunya datang dari kaum yang dahulunya sangat-sangat kita kasihani sehinggakan datuk nenek kita sanggup berkongsi negara dan kekayaan bersama-sama tetapi kini anak cucunya seolah-olah tidak pernah menghargai dan merasa cukup atau puas dengan apa yang telah diperolehi. Fikir-fikirkanlah......

Rujukan berita di SINI

1 comment:

Anonymous said...

SEKARANG BANYAK ORANG MELAYU SENDIRI YANG MEMBANGSATKAN KAUM NYA SENDIRI... TU YANG BANGSA LAIN YANG MENDATANG DAN PENDATANG MACAM CINA SOHAI LANCAU DAN PARIA HINDU TAK SEGAN SILU MENUNJUKKAN BAHAWA MEREKA MEMANG BANGSAT DAN MAHU TENGOK MELAYU NAK KATA APA?

ARTIKEL HANGAT BULAN INI