TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Friday, July 1, 2011

SPR berkecuali....BERSIH bebas

AMBIGA dan BERSIH memandang dan melabelkan SPR sebagai sebuah suruhanjaya yang tidak bebas dan tidak berkecuali. Sementara itu AMBIGA mendakwa BERSIH adalah sebuah NGO yang bebas dan berkecuali.
SPR dah lama pakai warna kuning. Lu lambat la BERSIH.


Apapun tuduhan AMBIGA dan BERSIH, statistik menunjukkan waima AMBIGA dan WAKIL-WAKIL RAKYAT PEMBANGKANG masih lagi membuang undi mereka pada pilihanraya yang dijalankan oleh SPR.

Manakala, rakyat memandang dan menilai BERSIH sebagai sebuah NGO yang ditaja oleh pihak-pihak yang mempunyai kepentingan samada dari dalam mahupun luar negara untuk menjatuhkan kerajaan yang dipilih secara demokrasi. 


Aktiviti perhimpunan BERSIH mendapat hampir 3000 bantahan melalui laporan polis yang mana setiap laporan tersebut bukanlah mewakili individu tetapi sekelompok manusia. Belum pernah dalam sejarah pilihanraya yang dijalankan oleh SPR mendapat bantahan melalui laporan polis sebanyak itu.


Kesimpulannya, SPR memang berkecuali jika dilihat dari keputusan-keputusan pilihanraya yang lepas. Manakala BERSIH pula memang bebas, bebas dalam melakukan pelanggaran undang-undang.


1 comment:

IBM said...

Salam bro. Tujuan BERSIH sebenarnya hanyalah untuk membersihkan punggung si Al_juburi tu. Teringin sangat nak ke Putrajaya. Nasihat kepada SPR, jgn tunduk kpd tuntutan bodoh mereka.

Tak apa...kita tunggu 9 Julai ini, siapa yg kena bersih..tungguuuuuuuuuu.....

ARTIKEL HANGAT BULAN INI