TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Tuesday, August 16, 2011

ADUN PEMBANGKANG PERAK TAK TERIMA DISURUH JAGA ADAB

Datuk Seri Mohammad Nizar Zakaria hari ini mengetuai kumpulan ADUN Pakatan Rakyat Perak membuat laporan polis terhadap Timbalan Ketua Polis Perak, Datuk Zakaria Yusof.

Kumpulan mereka menggesa agar TKP Perak itu menarik balik kenyataannya di muka hadapan Sinar Harian kelmarin. Berita dengan tajuk "JAGA ADAP" itu antara lain berbunyi "saya harap ahli-ahli Dewan menjaga tingkah laku ketika membentangkan suara rakyat", tidak dapat diterima oleh kumpulan tersebut. 

Dalam pada itu mereka juga tidak beradab sekali lagi apabila sewenang-senangnya menuduh TKP Perak itu sebagai alat dan pekakas UMNO. Malangnya Si Nizar tu tak sedar yang dia jadi pecacai DAP.

Apa kena mengena dengan UMNO. Dia orang ni kalau jadi hal aje, macam dah kena sumpah mulut tu, tetap nak sebut UMNO. Bab jaga adap ni, mereka kena terima hakikat, bukan setakat TKP Perak yang cakap macam tu, bebudak sekolahpun ketawa tengok perangai depa dalam dewan. Kalau sendiri dah tak tahu nak jaga reputasi sendiri sebagai YB, macam mana orang nak hormat? 

Kalau ada video, putar balik dan tengok sendiri kelakuan kamu dalam dewan, beradab ke? Tak salah orang nak menasihatkan untuk ke jalan yang lebih baik.

Ni kalau TKP Perak tak mintak maaf, sahhh dah banyak lawyer nak tawarkan perkhidmatan pada mereka. Suku sakat mereka ni kalau saman, mesti sebut juta-juta. Apa taknya, kalau setakat Ajak Temerloh tupun yang entah apa reputasinya nak saman Berita Minggu RM10 juta!!!

3 comments:

Anonymous said...

Nizar ni memang babi. Rupa pun dah macam babi berak cair.

Karipap Goreng said...

dah hilan adab .nak beradab buat apa?

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Karipap Goreng,
Ya tak ye juga...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI