TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Tuesday, August 2, 2011

KELING SAMA KELING GADUH, BN TAK DAPAT UNDI

Apa yang hendak kita harapkan dari masyarakat India? Dapatkah mereka membantu menaikkan undi BN? Rasanya tentu tidak. Sikap MIC yang tiada tolak ansur dengan lain-lain parti masyarakat India akan menyebabkan perpecahan yang jelas bagi undi keling. Apakah kehebatan MIC sehingga BN perlu mendapat kelulusan MIC dahulu sebelum menerima mana-mana parti yang mewakili masyarakat India menganggotai BN?

MIC seolah-olah tidak pernah sedar diri bahawa dalam PRU 12 hampir kesemua kerusi yang ditandingi perwakilan mereka kalah kecuali di Johor. Apakah hal ini masih tidak ternampak lagi oleh MIC bahawa mereka bukan sahaja tidak lagi diterima oleh orang keling malah ditolak oleh lain-lain masyarakat Malaysia. MIC tidak mungkin menang hanya dengan undi keling.

Apakah hanya dengan pengumuman DS Najib yang menaikkan Palanivel pangkat selaku menteri penuh membolehkan mereka mendabik dada dan bongkak mendakwa kononnya hanya MIC sahaja yang menjuara isu-isu masyarakat India? Jelas sekali keling MIC dah mula lupa daratan.

BN tidak boleh akur dengan desakan keling-keling dalam MIC. Undi mereka tak seberapa, tetapi syarat mereka terlalu banyak seolah-olah mereka terlalu penting. Sepatutnya sekiranya terdapat mana-mana jua parti yang ingin bersama BN dan menyokong segala perjuangan BN, hendaklah diterima dengan hati yang terbuka sekiranya mereka ingin menyertai BN. 

Mengapa MIC terlalu takut dengan lain-lain parti kaum India? Mungkin ramai lagi keling dalam MIC yang berangan nak jadi menteri yang takut akan kehilangan peluang sekiranya terdapat lain-lain parti India dalam BN. Itulah silap DS Najib, cepat sangat bagi endosement kepada MIC dengan menambah jawatan menteri. Itu yang menyebabkan bertambah bongkak keling-keling yang tak sedar diri. Kalau nak tahu MIC kuat atau tidaknya, keluarlah dari BN dan bertanding sendiri atas tiket MIC, tengok boleh menang atau tidak? Cisss, paria tak sedar diri.


3 comments:

Anonymous said...

Cisss...puak keling yang patut tidak perlu ada dalam BN, PRU12 sebagai bukti warga keling tidak menyokong BN. Puak keling semua kearah menyokong PR, tapi tidak sedar diri minta itu ini..satu kesilapan kepada PM. Tanpa MIC BN pun boleh menang PRU dan mungkin lebih baik sebab melayu da bosan dengan keling yang lupa daratan. Kalau pasal kena tangkap oleh Polis ribut macam dilanda tsunami tapi kalau melayu yang kena semua sepi.
Poraaah..keling baik kasi balik India semua.Kita semua tahu siapa PENGANJUR BERSIH adalah KELING BETINA...tapi tidak apa-apa tindakan pun tapi kalau melayu sudah kena sumbat dalam penjara atau ISA...
Oleh CounterStrike.

SyedAbuSayyaf said...

keling memang tak sedar diri.... yang aku heran...kimma nak joinBN dari dulu sampai sekarang tak bleh2 disebabkan puak2 keling yg dengki ni lah.... kalau kimma join BN sedikit sebanyak dapat membantu menaikkan prestasi BN dalam PRU akan datang kerana jumlah mereka boleh dikatakan agaka besar...

Anonymous said...

mlyu baek sgt kot,main ank sndri,pndi ko ceta reka,lbih baek ko owg hsap lancau cina je,x guna btul ko owg nie,klau ko mmg owg islam x akn ko ckap mcm nie,malu kn agama je...........

ARTIKEL HANGAT BULAN INI