TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Friday, August 5, 2011

NUAR TIPU INDON HIDUP-HIDUP

Anwar Ibrahim labeled ‘Indonesia’s stooge’ for talking about migrant workers
The Jakarta Post, Jakarta|Sat,07/30/2011

Malaysian opposition leader Anwar Ibrahim said that he is frequently labeled as Indonesia’s stooge for criticizing his government’s policy on Indonesian migrant workers.
According to Anwar, the labeling has emerged as he repeatedly urges Malaysian government to treat all migrant workers, wheter from Indonesia, Bangladesh, Burma or anywhere else, with respect.
“It is important that they are left unharmed. If they do something wrong, send them home in a proper fashion. Do not send them home as if they were animals,” he said, on the sidelines of a discussion at the Jentera School of Law in Jakarta, on Saturday.
However, the labeling, and other allegations against him, have surfaced due to the control that the Malaysia government exerts over mass media in the country, Anwar said as reported by tempointeraktif.com.

Many Indonesians work in the informal sector in Malaysia. Several cases of violence and abuse to Indonesian migrant workers have led to a rift between the two countries. In May, however, Indonesia and Malaysia signed a memorandum of understanding (MoU) to enhance the protection of migrant workers



Geram pulak baca berita kat Jakarta Post sebagaimana tertera di atas. Dah tak cukup nak menipu kat Malaysia, Si Nuar ni pegi pulak jual temberang kat Indon. Tak tahu le laku ke tak laku. Kononnya dialah yang menjadi juara membela nasib pekerja asing di Malaysia, mungkin termasuk PATI le agaknya.

Nak menunjukkan bahawa dia buat kerja tapi orang tak tahu, dia salahkan pulak kerajaan Malaysia kononnya mengawal kebebasan media dan tak melaporkan apa yang dia buat. Piraahhh.


Engkau nak bela diri engkau sendiri tak terbela, nak bela nasib orang lain. Engkau cakap dengan lembupun, lembu ketawa. 

Tu baik-baik dengan Indon tu mesti ada sebab. Silap-silap haribulan entah berapa ramai Indon yang dia bawak masuk Malaysia nanti untuk cukupkan 300 ribu target yang tak dapat masa BERSIH dulu. Tengok aje nanti, kalau ada demonstrasi lagi kat Malaysia, tentu Mat dan Minah Indon yang ramai follow dia. 


Macam mana nak jadi PM Malaysia, kalau asyik burukkan nama negara kat luar aje!!!



3 comments:

kluangman said...

Dari rambut ke hujung kaki, semuanya reput.

Zahari al-Kelantani said...

PKR=Porn Kasi Rakyat
PR=Porn Rakyat

Kemana pegipun B.A.B.I takkan tinggal buah pusing kelentongnya

Anonymous said...

Ni nak raih undi indon la ni. Nanti dia jadi pm dia bawak masuk ramai ramai indon kasi kerakyatan. Rekayasa kuat ni

ARTIKEL HANGAT BULAN INI