TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, August 11, 2011

SAH....MEMANG ADA USAHA MEMURTADKAN ISLAM

MInsider hari ini melaporkan bahawa seorang pemimpin kanan Gereja Protestan mengakui bahawa kini gereja-gereja utama mula menjauhkan diri dari terlibat dengan gereja-gereja persendirian dan mubaligh. Selain dari itu, kini telah berlaku perpecahan akibat berlainan pendapat dikalangan pemimpin Kristian tempatan.
Pemimpin kanan Kristian yang tidak dinamakan itu juga mengakui kecewa dengan sikap sesetengah pendakwah Kristian yang terlalu berlebihan dalam usaha mereka menarik orang ramai untuk memeluk Kristian. Menurutnya lagi, pihak gereja bukan sahaja mendapat bantahan dari golongan Islam, malah terdapat juga bantahan dari pemimpin agama Hindu, Buddha dan Sikh.

Pemimpin kanan Kristian tersebut juga menyelar sikap para pendakwah Kristian yang tidak sensitif terhadap kehormatan agama lain dan dalam suasana mereka bebas untuk mengamalkan agama masing-masing, dia berpendapat  harus wujud sikap tanggungjawab dalam menjaga keharmonian beragama. Pendakwahan secara agresif  itu menurutnya hanya akan mencetuskan ketegangan dan ketidak harmonian dalam masyarakat yang berbilang agama ini.

Sekiranya seorang pemimpin kanan Kristian sendiri telah mengakui hakikat wujudnya gerakan memurtadkan orang-orang Islam dan juga menarik penganut lain-lain agama untuk memeluk Islam, apa lagi alasan Khalid Gagap, Khalid Gereja, dan lain-lain pemimpin PAS yang masih membisu kerana takut kehilangan pengaruh dan kuasa? Mana kuasa selaku Menteri Besar sekiranya hanya kerana didesak oleh seorang betina seperti Teresa Kok sahaja, tindakan menyita DUMC terus dibatalkan? Atau Teresa Kok memang penyedap Khalid Gagap?

No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI