TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Monday, September 26, 2011

KARANGAN PMR AZIZ BARI

Cukup senang untuk membuat satu kesimpulan bagi seorang yang bergelar Profesor. Hanya dengan satu pertemuan dan taklimat dari Nik Aziz, tikus perlembagaan, Aziz Bari telah dapat membuat satu kesimpulan dalam penulisannya iaitu; 

Berdasarkan sentimen ini, pemimpin Umno di Kelantan mengutuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kerana menolak hukum hudud yang secara tidak langsung membawa makna Umno boleh gulung tikar di negeri itu.

Mudah betul dapat conclusion. Maka diapun menulislah dengan panjang lebar yang pada aku tak ubah seperti ayat seorang salesman atau penjual ubat tepi jalan. Ayat-ayat yang seolah-olah untuk memujuk ahli-ahli UMNO supaya bersetuju dengan Pok Nik. 

Pelikpun ada dengan Aziz Bari ni, lepas jumpa Pok Nik, tulisannya konon seperti nak menasihatkan UMNO agar tak kehilangan kuasa pada PRU13 nanti. Terlalulah kelakar profesor sorang ni. Aku cadangkan agar beliau masuk pertandingan "Raja Lawak" pada tahun depan, gerenti menang, apataknya, tulisannya seperti melawak, cakapnya pun petah untuk melawak dan rupapun laku untuk melawak.

Tulisan (karangan PMR) Aziz Bari boleh dibaca di SINI

No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI