TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Sunday, September 11, 2011

KENAPA MAT SABU HAPPY

Hehehe.......boleh raya sampai tahun depan........
Cuba ko orang tengok gambar di atas. Mat Sabu kelihatan happy aje walaupun akhir-akhir ini beliau teruk dibelasah oleh rakyat Malaysia kerana menyokong perjuangan komunis. Biasanya kalau orang yang teruk kena kutuk ni mukanya murung aje, tetapi berbeza dengan Mat Sabu.

Mat Sabu happy sebab Mat Sabu kena loteri. Loteri yang macam mana? Semua pemimpin PAS ni akan mencari satu isu yang membolehkan mendapat liputan yang luas. Bila liputannya luas dan hangat, maka akan banyaklah undangan ceramah untuk dipenuhi. Bila banyak ceramah, maka banyaklah masyuknya!!!

Itu sebab pemimpin PAS yang lain berlumba-lumba nak mengulas dan menyokong Mat Sabu, fasal nak tumpang tui Mat Sabu. Bila isu dah hangat, Mat Sabu sorang tak cukup nak cover ceramah di merata tempat, itu sebab ramai yang buat kenyataan untung-untung turut dijemput berceramah.

Kes Mat Indera dan komunis ni aje entah berapa banyak Mat Sabu masyuk hasil dari ceramah. Seronok juga sambil berceramah sambil tengok peti derma bergerak dari satu tangan ke satu tangan. Makin teruk di kutuk maka makin banyak ceramah yang terpaksa dipenuhi dan semakin sayang Normah pada Mat Sabu fasal tiap-tiap hari Mat Sabu bawak balik hasil mahsul yang diperolehi dari ceramah tadi.

No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI