TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Monday, September 12, 2011

PAKAIAN KEBANGSAAN SINGAPURA

Tentu ramai yang tidak pernah melihat apa yang dikatakan sebagai "pakaian kebangsaan" bagi Singapura. Pakaian ini mungkin kali pertama diperagakan oleh Miss Singapore Universe 2011, Valerie Lim semasa Miss Universe di Sao Paolo pada hari ini. Gambar ini diambil sebelum Miss Universe 2011 sebagai bahan promosi.
Apa pendapat kalian tentang pakaian kebangsaan Singapork ni?

6 comments:

HHalem said...

Gabungan

Sari Gelang Potto rambut India,

Sanggul dan Gaya Siam,

Di letakan di badan China.

Melayu eleeek, pochee, amaaakk.

Ini lah DAP nak ala PAP.

Hapuskan semua identiti Melayu.

cacamarba said...

diorg ni msih menghadapi krisis mencari identiti..buruk bebeno rupe pakaian kebangsaan.mcm dr benua afrika..haha

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Tuan HH dan CCMarba,
Semoga kita semua tidak sampai kehilangan identiti bangsa dek kerana politik.

Anonymous said...

Dah serupa carpet dipijak selalu dibuat baju. Dah tak tahu dan kenal asal usul keturunan apa datang nya. Melayu tidak, Cina tidak, India pun tidak. Kesian bila dah hilang asal usul identiti bangsa... Jadi merapu tak tentu arah di ketawakan orang

Anonymous said...

Singapork..singapork, antara pakaian kebangsaan dgn pakaian pelacur pun tak boleh nak beza. KAKAKA

anti bohmau said...

patut ambik kulit singa campoq dgn kulit pork...elokla gang pap pakai..sesuai sgt dgn kiasu pekat depa tu...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI