TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Friday, September 9, 2011

PETRONAS TWIN TOWER DI TUTUP

Bersempena dengan kuatkuasa caj cukai perkhidmatan 6% kad prabayar telco, Petronas Twin Tower juga mulai 15 September ini ditutup kepada para pengunjung. Penutupan itu dilakukan untuk kerja-kerja naik taraf dan dalam kenyataan pihak PTT, ianya akan dibuka semula untuk para pengunjung pada Disember ini dan akan menawarkan persekitaran yang lebih baik dan menarik lagi. Bila dah banyak duit dilaburkan untuk naik taraf tersebut, tak tahu le berapa kerat Melayu yang mampu berniaga di situ.

3 comments:

HHalem said...

I say, sekali baca mcm 'DiLetup"

Kelam kabut masuk sini.:-)

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Hehehe...tutup....tutup kejap aje.

Dot said...

sebab tu orang melayu Islam disuruh mengejar ilmu bukan dikejar tahyul!

kalau ada ilmu, BIJAK & BERIMAN, senang dapat kedudukan yg baik, mudah diberi kepercayaan utk meniaga ka apa ka..ini tidak! belajar malas!! iman lemah, bodoh bertindan2!!

bila gagal asyik salahkan semua pihak lain terutamna kerajaan! bangunan sekolah mcm universiti tp ramai pelajar kepala otak 'third class mentality'!!

pergila jenguk kembali kita punya alma matter, berapa ramai murid2, pelajar2 yg betul2 tekun utk hadapi peperiksaan? esok dah nak trial spm, ada lgi bdk2 ting5 dok merempit! melepak2 mengorat2 tepi jalan! berborak2 tak tentu hala!! sekarang ni ada yg khayal merokok, tanya dah ulangkaji? angkat bahu!! lelaki perempuan sama saja. macam tu nak score?

sampai bila nak biarkan kaum lain bijak & memonopoli ekonomi? sampai bila orang melayu mahu dilihat sebagai kaum yg tidak dinamis? tidak berdaya saing? tidak berani ke depan dlm perniagaan? tidak ada kebolehpercayaan? dan macam2 lagi yg dilabel kpd orang melayu krn kegagalan pelajar2, guru2, pekerja2, pegawai2, wakil2 rakyat & menteri2 melayu menangani pelbagai masalah yg akhirnya mencerminkan kelemahan orang melayu itu sendiri? asasnya ialah PENDIDIKAN!!!!

ibubapa tolonglah bagi perhatian sikit kpd anak2 nak periksa percubaan spm dah esok. kalau keputusan percubaan baik, dah tentu boleh apply biasiswa yg berprestij juga..tk payah tunggu peperiksaan sebenar kalau dah cemerlang. biasanya peperiksaan percubaan pantulan spm sebenar. ramai pelajar yg berjaya masa percubaan, berjaya juga masa peperiksaan sebenar. (tapi lainlah kalau menipu/meniru. tentu tk sama hasilnya). oleh itu, belajarlah bersungguh2 demi kecemerlangan diri supaya bangsa melayu Islam lebih gemilang nanti, Insyaallah...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI