TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Friday, September 2, 2011

SEMAKIN RAMAI PEMIMPIN PAS MEMPERBODOHKAN DIRI DEMI MAT SABU

Dalam nak menyokong Mat Sabu, ramai pemimpin PAS membutakan diri dengan sejarah negara. Samada sengaja membutakan diri atau memang buta sejarah, Wallahua'lam.
Terbaru, Mujahid Yusof Rawa mendakwa menyerang Balai Polis Bukit Kepong adalah perbuatan menentang penjajah. Bodoh yang nyata anak Yusof Rawa ni ialah bila tak tahu menilai mana yang nasionalis tulen dan mana yang komunis.

Mat Kilau, Dato Bahaman, Tok Janggut dan ramai lagi yang menentang British, kita akui sebagai antara penggerak awal kepada anti penjajahan. Tapi mereka-mereka itu tidak bersekongkol dengan komunis. Pada era menuntut kemerdekaan, gerakan komunis juga mengambil kesempatan dalam kehangatan tersebut dengan harapan agar dapat memerintah negara ini.  Sekiranya komunis yang berkiblatkan Negeri China berjaya pada ketika itu, Tanah Melayu sekarang ini diperintah oleh komunis. 

Nasionalis tulen yang jelas perjuangan mereka tidak bersekongkol dengan komunis. Itu adalah fakta sejarah yang jelas. Janganlah kerana kepentingan politik, perkara yang salah hendak dibetulkan.

Jelas sangat pemimpin PAS begitu terdesak untuk survival politik mereka hinggakan yang berpendidikan tinggi dan bergelar doktor sekalipun bukan sahaja gagal menyanggah Mat Sabu, malah cuba menolong untuk menjadikan apa yang Mat Sabu cakap adalah sesuatu yang betul.

Bila Kit Siang nak suruh Mat Sabu tarik balik kenyataannya?........

7 comments:

AnaQarbana said...

Mujahid Yusof Rawa mendakwa, tindakan gerilan PKM menyerang Balai Pols Bukit Kepong adalah serangan ke atas British, tapi yang mati dan jadi mangsa bukannya British, bukannya ahli/penyokong UMNO......bagaimana pula serangan hendap gerila PKM ke atas konvoi Polis di Kroh selepas Malaya Merdeka, apakah itu juga serangan ke atas British....nampak sangat Mujahid Yusof Rawa dan pemimpin ni bangang, bodoh, bengong...
PAS sepatutnya menukar namanya kepada parti komunis alaf baru sesuai dengan pendirian serta pendapat sebahagian besar pemimpin utamanya......

leekonu said...

kan GUANENG-ENG sudah cakap biarkan MATSABU NGAN LABU-LABU nya.

Anonymous said...

lim gilo engkau memang setuju dengan mat sabu kerana dia pun penyokong komunis jugak, melainkan kapal sink kerana keturunan kapal sink adalah askar upahan british yang berjuang menentang komunis. lim gilo engkau kini adalah tuan mat sabu dan dia akan pertahankan abdinya itu selagi memberi keuntungan kepada wawasan dap - membawa pulang chin peng ke malaysia dan mengiktiraf chin peng sebagai pejuang kemerdekaan. cuba hangpa bayangkan konvoi perarakan semasa sambutan merdeka berarak di mulai olih tentera, polis dan komunis huh meriah sungguh. agak-agak hangpa muncung senapang komunis tu hala kat sapa?

samakita said...

nak menang orang sanggup buat apa sahaj

Anonymous said...

bagaimana pula keadaannya pihak yang menyerang balai Polis Batu Pahat...bagaimana statusnya kini.... pejuang apa ye nak kita sebut.... jawablah pas jawab.... apa susah spin jugak ada...

Anonymous said...

ooooooo.... kononnya benci sangatlah pada orang Inggeris ..... penjajah..sampai tak tahu mana pejuang dan pengkhianat.. nak sokong Mat Indera yang setuju menubuhkan negara kominis di Malaya... tapi dari dulu sampailah sekarang kerajaan pas kelantan duduk puja dan sanjung penjajah siap mengabdikan namanya pada wakaf di daerah Pasir Putih tanah perjuang Tok Janggut. Apa jasa mat salleh tu sampai namanya gah.Tak kan hanya buat wakaf untuk main dam dan daun terup begitu berjasa.. boleh tak tukar kepada Wakaf Tok Janggut...lebih patriotik..

Ahmad Shukri Mokhtar said...

PAS adalah Parti Ajaran Sosialis yg bercita cita mewujudkan negara komunis.,

ARTIKEL HANGAT BULAN INI