TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Monday, September 5, 2011

TUKAR STATUS -ANCAMAN KEPADA ASET

Seekor buaya air masin seberat satu tan telah ditangkap hidup-hidup di Bunawan, Filipina. Buaya jantan sepanjang 21 kaki itu ditangkap disebuah telok sempit selepas ianya sering menyerang penduduk tempatan dan dipercayai buaya tersebut juga yang telah membaham seorang nelayan yang hilang pada bulan Julai yang lepas.
Buaya tersebut adalah yang terbesar yang pernah ditangkap hidup-hidup di Filipina hasil kerjasama penduduk tempatan dan kakitangan sebuah ladang penternakan buaya di sana.

Menurut Datuk Bandar Bunawan, dengan tertangkapnya buaya tersebut, buaya tersebut ditukarkan statusnya dari "ancaman kepada aset" Bunawan yang mana ianya akan ditempatkan di sebuah taman eko pelancungan di selatan Bunawan.

Sehubungan dengan itu, suka juga aku cadangkan agar kerajaan menangkap sesiapa juga yang boleh dikategorikan sebagai ancaman kepada keselamatan dan keharmonian negara, terutama yang menyokong komunis. Mudah-mudahan mereka-mereka itu boleh dipulihkan dan ditukar dari "ancaman kepada aset" pulak sebagaimana buaya tersebut. Kalau tak boleh tukar juga kepada aset, kita letakkan sahaja mereka di zoo!!!

4 comments:

Anonymous said...

Setuju..setuju..setuju sesangat..
tapi kalu nak harapkan jadi aset tu..harapan cuma 0.01 peratus jer,baki peratus tu..tau la kat mana kan..

HHalem said...

Ini cukup menarik Tuan:-)

Semua cerita ada kena mengena dgn Mat Sabu Komunis, Tuan.

Mat Sabu Komunis patut ditangkap hidup-hidup, masuk dlm zoo.

Jadi asset untuk pelawat2 datang tengok.

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Tuan HH,
Mat Sabu kalau masuk Zoo pun orang tak nak tengok. Dia kena bagi kat buaya aje.

Anonymous said...

mat syabu tu TENOK di ulangi TENOK ejaan T E N O K ! apa dia TENOK! tenok memang sejenis haiwan yang kalau berlari meluru jer tak kira apa halangan kat depan .. lagi satu dia plak bleh menyamar jadi macam lalang atau kayu boleh mengelirukan penglihatan pemangsa... ( agaknyer tu yang payah KDN nak dakwa dia agaknyer) oleh itu kesimpulannya.. memang sesuai dia di tempatkan kat dalam ZOO.. agak2 Zoo mana nak terima dia ZOO NEGARA, ZOO MELAKA, ZOO TAIPING atau ZOO Singapore?

ARTIKEL HANGAT BULAN INI