TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Monday, October 24, 2011

SAH...DERIS AHMAD BODOH TAK BOLEH DIAJAR

Komunis: Najib jangan bohongi rakyat

Harakahdaily 

KUALA LUMPUR, 24 Okt: Datuk Seri Najib Razak selaku Presiden Umno mesti memutuskan hubungan dengan Parti Komunis China, jika benar-benar ikhlas hendak melawan komunis.

“Beliau jangan membohongi rakyat dalam isu komunis,” kata AJK PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad.

Katanya, rakyat hendak mengetahui kenapa Umno sanggup mengadakan MoU dengan Parti Komunis China pada 5 Ogos 2010.

Ini, ujarnya bukan hubungan parti dengan kerajaan, tetapi hubungan antara parti dengan parti.

Tambahnya, lebih merbahaya lagi Umno bersetuju untuk menghantar pemuda dan puteri untuk belajar dengan Parti Komunis China.

Bangang XXXL
Ini, jelasnya bererti Umno merosakkan generasi muda dalam Umno untuk belajar cara Parti Komunis China bergerak.

Katanya, jika Najib enggan memutuskan hubungan dengan Parti Komunis China, sah beliau seorang pemimpin talam dua muka.

“Beliau hanya bersemangat menghentam perjuangan komunis di hadapan bekas anggota polis, tetapi dalam masa yang sama beliau berasmara dengan Parti Komunis China,” ujarnya.

Soal beliau, apakah komunis China menggunakan kitab lain daripada komunis Malaya.

“Bukankah Parti Komunis Malaya bernaung di bawah Parti Komunis China?

“Kenapa tidak putuskan dengan bapa yang menjadi penaung kepada Parti Komunis Malaya?” tanya beliau lagi.

Justeru, katanya PAS menganggap kedua-duanya sama-sama merbahaya kepada negara dan agama.

Di atas adalah rencana Harakahdaily yang menunjukkan Idris Ahmad, AJK PAS Pusat sah tersangat bodoh, bahlol dan bangang. Nampaknya Deris tak dapat membezakan antara apa yang kita kehendaki dalam rumah kita sendiri dan dengan siapa yang kita berkawan.

Selama mana kawan menghormati dan tidak mempertikaikan apa yang berlaku dalam rumah kita, dan selagi kita tak terpengaruh dengan jalan hidup mereka maka tak salah kita berkawan. Waima bagaimana sekalipun peribadi dan latarbelakang seseorang, jika kita berkawan dengan mereka, masih ada nilai-nilai murni yang boleh kita ikuti, sekiranya niat kita berkawan untuk mencari kemurnian.
 
Apa salahnya Malaysia berkawan dengan Negeri China? Negeri China tidak pernah meminta Malaysia mengamalkan fahaman komunis dan Negeri China juga tidak pernah menghina corak pemerintahan Malaysia.

Bagaimana pula dengan PAS yang berkawan dengan DAP? Sedangkan DAP secara terang-terangan menolak apa yang diperjuangkan oleh PAS, mengapa masih terus berkawan? Mengapa tidak diputuskan hubungan dengan DAP? DAP tidak pernah boleh bersetuju dengan apa yang diperjuangkan oleh PAS. Apa keuntungan yang DAP beri kepada PAS? Setakat pameran tubuh amoi-amoi dalam beberapa pertandingan ratu cantik.

Sedangkan hubungan antara Malaysia dan Negeri China menjanjikan nilai dagangan yang amat tinggi yang membawa keuntungan kepada rakyat kedua-dua negara. 

Bodoh dan bangang adalah istilah paling tepat bagi Idris Ahmad. Kalau begini mentaliti pemimpin PAS, alamat negara akan lingkup sekiranya PAS memerintah.



8 comments:

Anonymous said...

Assalammua'alaikum,
Saya kalau boleh tak mahu komen tentang Idris Ahmad nie. Dia jadi LEMBAB sejak jadi Ketua Penerangan Pas pusat lagi. Tapi kali nie makin menjadi-jadi penyakit bangang yer.
Nabi pun ada bersabda, belajrlah sampai ke Negara China, kenapa Nabi cakap macam tu? Bukankah China memang terkenal fahaman komunisnya, jadi Nabi punya pandanagn jauh kurang hebat berbanding Idris Ahmad kot. Tapi tolonglah fikir, hadith tu semakin jelas, yang mana akan datang China ajkan menjadi kuasa besar dunia. Maka benarlah hadith Nabi tu. Jadi tak salah kalau kita nak belajar dengan Negara China. Jangan nak racun pemikiran rakyat dengan politik kampung dan tak iilmiah itu dengan umat Islam dan bangsa Melayu. Jadi kepada Idris Ahmad insaflah dan kembalilah ke Pangkal jalan. Bertaubatlah...selagi Allah memberi masa kepada kita semua. Wassalam.

Anonymous said...

Dia ni memang telah menunjukkan kebodohannya sejak kat Kamsis F UKM lagi. Walaupun aku ni satu zaman dengan dia dulu tapi aku sendiri makin meluat dengan perangai dan statement dia hari ini. Kalau hampa nak tau memang dia ni pemuja Anwar Ibrahim sejak zaman U lagi.

Anonymous said...

Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak

Atur sepuluh daktil batal yang batil
Detik dua usul ditutup satu lagi tampil
Dari halaman rusuk kiri satu susuk ganjil
Minta diisolasi dari dalil busuk jahil
Aspirasi tak serasi dengan suara bunyi
Inkarserasi dari penghuni dan keluarga bumi
Surat wasiatnya atas paksi dalam rumi
Minta dikebumikan hidup-hidup dalam guni
Mana cepat terbang atau warna gelang tangan
Buah fikiran aneh tergantung di persimpangan
Halusinasi susuli ketandusan ihsan
Ubat parut auditori kesan artileri insan
Gagal dikesan

Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku

Timbul tenggelam, timbul tenggelam
Acapkali terpendam, acapkali tersergam
Cermin muka kopak penuh bintik hitam silam
Ini bukan lagu rindu ini madah dendam
Kutimbang tanpa neraca di awal usia
Ku dihukum masuk neraka oleh manusia
Minta tunjuk lubang atau pintu tak dapat jawapan jitu
Jadi aku tak berganjak biarkan saja begitu
Maafkan mereka, mereka tidak tahu
Mereka tidak ramas buku, mereka segan ilmu
Mereka tidak fasih malah fasik guna kata
Kita kongsi nama bangsa tapi tidak kasta bahasa
Maafkan mereka, mereka tiada nilai
Ibu bapa lalai dari kecil dah diabai
Tanpa kasih sayang, mereka suka menyakiti
Kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati

Atas kepala murai sekawan
Mari ku ramit kucup lehernya
Terlalu rahi dendam di angan
Sampai terkacip mulut mahirnya

Kenapa awak tak pukul mereka?
Saya tak suka pada keganasan

Jangan ahli sihir seru nama maharaja
Nanti segerombolan hantu bisu yang menjelma
Guna hak berfikir sebelum hak untuk bersuara
Kalau terpelajar sila guna hak miranda
Pura-pura dengar, telan tapi tidak hadam
Hafaz bila lafaz tapi mereka tidak faham
Mereka mula kiri, aku kanan bila baca
Sudah mahir rumi, mari tafsir alif ba ta

(Alif)
Ada teratak di hujung kampung
(Ba)
Bawah cermin kopak ada kotak
(Ta)
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak

Ternyata kamu lebih suci dari apa yang kubayangkan

lagu ni khas dituju dekat Idris hamPAS wakakakakkakakakak

Anonymous said...

AKU MAAFKAN KAMU MALIQUE FEAT JAMAL ABDILLAH

Anonymous said...

Aku sebenarnya tak suka cakap2 kasar dan tak elok ni, takut kena tanggungjawab di akhirat nanti, tapi bila aku baca komen mamat tu memang betulah dia tu BODOH BAHLOL. Tak tau nak bezakan kominis kat Malaysia dulu dengan negara china yg berfahaman kominis. Memang layaklah dia pegang jawatan dalam parti orang2 bodoh tu. Bukankah ada ungkapan mengatakan"Tuntutlah ilmu walau ke negeri china". Sebab tak reti beza kominis tu yang dia berpeluk2kan dengan waris2 kominis kat Malaysia tu. Deris, KAU MEMANG BODOH BAHLOL.

--Ganasnyer--

kluangman said...

Sama bangang dengan pengarang harakah yang siarkan.

Anonymous said...

Warga Jerlun tetap menolak Deris dari bertanding disini bikin malu ajaaaaaaa

Anonymous said...

camna nak berniaga ni..dah la semua yahudi control

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI