TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Friday, November 18, 2011

BUKU SYED HUSIN FITNAH ORANG YANG DAH MATI?

Mantan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Dr Syed Husin Ali berkata, menjelang beberapa hari sebelum 16 September 2008, sekurang-kurangnya 30 anggota parlimen BN sudah bersedia untuk menyertai Pakatan Rakyat. Itu yang didakwa oleh Syed Husin dalam bukunya, 'Memoir Perjuangan Politik Syed Husin Ali'.

Aku tak le berminat nak baca buku yang ditulis oleh orang yang dah hampir nyanyuk yang dah ingat-ingat lupa ingatannya. Bagaimanapun sekiranya benar ada 30 orang anggota parlimen BN yang sudah bersedia nak masuk Pakatan, kenapa mesti dedahkan cuma 1 sahaja. Itupun yang dah meninggal dunia sebagaimana yang ditulis dalam bukunya melalui laporan Harakahdaily, "Khabarnya salah seorang dari Terengganu ialah Timbalan Menteri Pelajaran, yang kebetulan meninggal selepas itu".

Kenapa tak namakan yang 29 orang lagi? Kenapa mesti nak ungkit cerita orang yang dah meninggal dunia. Yang dah mati tak boleh nak jawab. Kalau fitnah, bagaimana? Kalau benar perkara ni berlaku, tentu yang 29 orang lagi dalam pengetahuannya kerana ketika itu Syed Husin masih lagi menjawat jawatan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat. Namakanlah mereka yang masih hidup. Baru le tak macam anjing menyalak bukit!

4 comments:

HHalem said...

Dia x ada teloq.

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Dah kecut, terus hilang teloq tu.

Pok Su said...

"Khabarnya", that's the best he could write in his book. Is that;s the case, I prefer to rather believe what is written in Sleeping Beauty.

Anonymous said...

sebabnya orang yg dah meninggal tu tak bleh nak jawab blik.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI