TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Wednesday, November 16, 2011

ORANG ISLAM, SEDARLAH...

Inilah tajuk utama MKini untuk pagi ini. Apakah maknanya semua ini? Semalam mereka menyiarkan berita kononnya PERKASA melarang guru Kristian mengajar di sekolah yang sebenarnya hanya untuk mengundang gesaan-gesaan gila yang seperti ini dari pembaca mereka.


Tidak mustahil ini akan melahirkan satu lagi kumpulan yang bergelar NGO untuk mengharamkan Pendidikan Agama Islam di sekolah-sekolah. Inilah kejayaan terbesar PAS sejak akhir-akhir ini, iaitu menunjukkan bahawa Melayu dan Islam telah berpecah. Bila PAS bersekongkol sahaja dengan DAP, mereka telah nampak bahawa Melayu dan Islam boleh diperkotak-katikkan.


4 comments:

HHalem said...

Malaysiakini Perlu dibakoooorrrr.

Kita bakoor..

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Bako....jangan tak bako!

Anonymous said...

MODERATOR,

agama boleh jadi agen penyatuan. contohnya, agama politik memecahbelahkan anjing pas dan kucing umnu.

agama juga boleh jadi agen penyatuan palsu. contohnya agama politik menyatukan 'pas for all' dengan 'dapig for pigs' dalam sato kolek.

begitu juga dengan media. ada yang berperanan menyatukan rakyat selama 50 tahun. contohnya UM. dan ada yang memecahbelahkan pemikiran rakyat. contohnya Malaysiakini.

makanya kalau integrasi mahu ditingkatkan dalam kalangan anak-anak politikus, media HAPRAK seperti MK dan rakan yang sewaktunya harus diliwat secukupnya.

ALPASIKU

Anonymous said...

kebebasan perlu ada had..NGO2 tlg jgn tuntut perkara yg melampau

ARTIKEL HANGAT BULAN INI