TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Saturday, December 3, 2011

KESIAN...BATU API TUA

Aku ingatkan Samad Said ni dengan title SN mampu menarik ribuan penonton, kalaupun bukan penyokong. Ini kerana dia datang bukan dengan tangan kosong, dia datang dengan sajaknya, dengan deklamasinya. 

Yang satu batu api, yang satu lagi kayu api

Rupanya gelaran SNnya itu hanya mampu menarik tak sampai 200 orang yang hadir. Kesian!!! Itulah situasinya di Himpunan aman bacaan puisi oleh Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said bagi membantah Rang Undang-Undang (RUU) Perhimpunan Aman di KLCC hari ini. Itupun Kit Siang, sorang lagi kayu api tua datang membantu.

Kesian bebudak ni...kena bodoh-bodohkan
Kalau Pak Samad sendiri, mungkin silap-silap dua orang aje yang datang. Sedarlah diri Pak Samad. Kena ingat, kalau kita dah tua-tua ni, bila ajak orang datang, orang tak nak datang, nanti sampai kita mati pun tak ada orang jengah. Bukankah sedih tu. Yang mati memang tak sedih, tapi anak-anak dan sedara mara yang tinggal yang sedih. 

Sudah-sudah la tu Pak Samad. Tak perlulah nak jadi batu api tua. Sekarang zaman dan masa anda untuk berehat dan menikmati hasil dari apa yang dituai pada masa muda dahulu. Urusan dunia ni serahkan pada orang muda. Sesetengah orang muda tu jauh lebih hebat dari Pak Samad, cuma mereka tak ada gelaran SN aje. 


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI