TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Friday, December 9, 2011

KHALID SAMAD JAKI DAN CEMBURU

Ingatkan si Khalid Samad ni cuma jaki dan cemburu dengan Dr Hasan Ali aje. Rupanya dengan perwakilan dan pemimpin UMNO pun dia cemburu. Tak sangka pulak sampai sanggup dia mengekor sampai ke PWTC masa Perhimpunan Agung UMNO yang lepas.


Cemburu Khalid bila tengok deretan kenderaan yang dinaiki oleh para perwakilan dan pemimpin UMNO. Jenis-jenis kereta perwakilan UMNO yang ditulis di blognya. Tanya tidak, selidik tidak, bila tengok orang senang ada aje fitnah yang nak dibuatnya. Dia orang ada duit sebab ada usaha dan perniagaan yang dibuat. Bukannya macam perwakilan PAS yang cuma berharap agar penyokong akan cempak seringgit dua masa ceramah. Cuba kurangkan ceramah dan buat perniagaan, orang PAS pun boleh berjaya macam orang UMNO.

Kemudian bila dah banyak duit, barulah masuk dan aktif politik. Bukan masuk politik untuk cari duit macam pemimpin PAS. Pemimpin UMNO rata-ratanya aktif politik bila dah berduit. Bila berduit baru le senang nak tolong anak buah. Tak perlu le pemimpin bawak tong tadah derma kat penyokong untuk menyambung perjuangan. Itulah bezanya politik UMNO dan PAS.


Untuk Khalid dan rakan-rakan, selepas ini lupakan dulu politik. Pasal PAS pun dah nyawa-nyawa ikan sahaja kat Selangor tu. Buat perniagaan, buat kekayaan, lepas tu baru aktif balik. Tak payah nak jaki dengan kejayaan orang lain. Macam mana pemimpin nak tolong rakyat, kalau pemimpin datang ceramah hanya setakat untuk kutip derma?


1 comment:

JoN said...

eleh mcm la beruk2 PAS ni x pakai keta mewah2, trmasuk la mahfuz omar the chimps tu pun guna keta mewah... khalid james samad ni mmg hybrid syaitan 100%...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI