TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Friday, December 30, 2011

MAZLAN ALIMAN BENGANG DENGAN AKBAR 1 SUARA

KUALA LUMPUR, 30 Dis: Presiden Persatuan Anak-anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman mempersoal penerbitan akhbar '1SUARA' yang diedar percuma kepada warga peneroka sejak November lalu.


Beliau mempersoal, dari mana sumber kewangan diperolehi bagi menerbitkan akhbar yang mempunyai 32 muka surat dengan warna penuh tersebut yang dipercayai menelan kos yang sangat tinggi.

"Kita nak tahu siapa yang taja, ambil duit dari mana, berapa ribu kos habis,"  :-Harakahdaily.



Mazlan Aliman bengang habis dengan akhbar percuma "1 SUARA" yang diedarkan secara percuma kepada para peneroka FELDA. Akhbar tersebut membongkar segala niat buruk ANAK yang menghalang penyenaraian FGVH.

Sudah-sudah le tu Mazlan, bila ko balik Ramun, tengok kat simpang Felda Taib Andak, dah naik satu signboard besar mengingatkan para peneroka bahawa "Syukur itu Nikmat". Bukannya syukur pergi jumpa Nik Ajis Nik Mat!

Sibuk dok tanya sapa yang taja akhbar tersebut buat apa, nanti orang dok tanya sapa yang taja ko keliling Malaysia meracun fikiran peneroka, engkau marah. Mana dapat budget boleh jelajah Malaysia. Nak kata dapat upah meracun ladang Felda dan gunakan duit tu untuk meracun fikiran peneroka, orang Bukit Ramun kata, ko tak pernah masuk kebun. Mana datang duit?


6 comments:

usin said...

bodoh!! jgn tanya sapa berak tengah jalan tu. nanti org tau ko yg berak! baik ko duduk diam2 lan.
*pst: felda bg duit bonus jgn ambik lan. haram tau. ckp ngan bapak ko!!!

Anonymous said...

Mazlan Aliman anak peneroka Felda Bukit Ramun ni pemalas. Entah apa kerja dia sentiasa berduit. Jangan lupa ulas pula seorang lagi bintang PAS yang sedang mengepak di Felda Bukit Besar. Pesara tentera dan berpangkat besarlah juga semasa dalam tentera. Cubalah tuan sorot2 sikit. Ini calon Pakatan untuk next PRU nanti. Dia tak berapa aktif di felda ini tapi sering terlibat di PAS pusat.

Dia ni laa juga yang sibuk edarkan borang permohonan tanah di felda-felda yang kononnya dimiliki Felda Plantation. Nampak sangat kebangangannya harap aje buat rumah banglo besar atas tapak rumah mak bapak yang dibeli dengan harga 15k.
Fungsi Felda Plantation pun dia tak tahu.

Sama kemaruk macam Mazlan Aliman sipemalas.

Anonymous said...

Aku sebagai waris dan memegang kuasa sebagai penganti aruah bapa dan aruah mak memang tidak setuju dengan cadangan FGVH tersebut .Walaupun saya tidak tingal difelda serta tidak mengambil wang hasil dari tanah tersebut kerana wang tersebut telah saya wakafkan untuk anak anak yatim ...tetapi saya masih mengikuti perkembanga FELDA secara dekat .
Peneroka harus diberi penerangan dengan cukup dan jelas tentang perkara ini .Apa resiko yang menanti ......Sebagai seorang mahir didalam bidang bursa saham ...banyak perkara yang ada tidak diterangkan kepada peneroka .
Saya tidak mengharapkan wang bantuan FELDA ataupun Dari kerajaan semasa menuntut DI USA dulu .....1967 .....Ingat ya....masa tu FELDA tiada peruntukan ,,,,,,,.Jadi tidak boleh dikata teman menerima tajaan kerajaan atau felda .Teman nak ingatkan Jika perlu teman akan meghalang niat tersebut melalui tindakan undang undang .....

TENGGARAisSOUTHEAST said...

Anon 7.04PM
Sekiranya pada tahun 1967, ibubapa kamu dah mampu menghantar kamu tanpa bantuan kerajaan untuk belajar ke USA dan dimasa yang sama ibubapa kamu menempatkan diri ke dalam Felda, ini bermakna ibubapa kamu merompak hak rakyat termiskin pada ketika itu. Fikir-fikirkanlah!

Anonymous said...

Saya bukan warga Felda tetapi berkahwin dgn anak peneroka. Tinggal di Bdr Tenggara yg dikelilingi dgn byk kaw.Felda. Sy dapati byk kemudahan/keistimewaan yg diperolehi oleh warga Felda. Sekolah disediakan dan sekiranya anak itu malas utk belajar apakah kerajaan yg dipersalahkan..??? Saranan sy kepada warga Felda bersyukurlah. Sy yg merupakan org luar bersyukur dgn nikmat yg diperolehi oleh keluarga mertua sy inikan pula anda peneroka dan generasi FELDA...

Anonymous said...

kesian mazlan....
apa nak dicari lagi. balik ke ramun je.. usahkan sawit 10 ekar tu. ko gi merata tempat cakap felda tak betullah, felda bankrapla, felda tak tolong orangla.. ko tak bersyukur betul. insafla...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI