TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, December 10, 2011

NABI PAS MARAH UMNO GUNA ISTILAH JIHAD

Apa silapnya UMNO nak gunakan istilah jihad. Apakah hanya PAS sahaja yang boleh gunakan istilah jihad? Apakah hanya PAS sahaja yang Islam?

Kerap sangat dah orang tua ni mengigau
Manusia kalau terlalu yakin akan diri sendiri terlebih baik dari orang lain, tarafnya hanya selangkah sahaja lagi untuk mencapai tahap gila. Bukan hanya jihad sahaja perkataan dan istilah Al Quran, malah Aziz tu pun perkataan dan istilah dari Al Quran. Kalau dikatakan UMNO mencuri perkataan jihad, Nik Mat juga mencuri istilah dan perkataan Aziz untuk dibagi kepada anaknya.

Dah tua-tua janganlah sentiasa memandang buruk dan bersangka buruk sahaja kepada orang lain. Banyak perkara yang terlindung dari pengetahuan kita. Jangan terlalu memandang yang tersurat sahaja sedangkan kita sebenarnya langsung tidak tahu apa yang tersirat. Apakah Nik Aziz tahu apa nawaitu sebenar pemimpin-pemimpin UMNO? Mungkin itu adalah silat terajang pemimpin UMNO untuk menyelamatkan umat Islam?

2 comments:

Anonymous said...

Jadi yg mencarut yg menyumpah sesama Islam tu apa benda. Sesiapa saja yg berugama Islam sebenarnya boleh menggunakan perkataan 'jihad'- jihad mengajak orang berbuat baik, jihad mengajak orang rajin solat jemaah di mesjid, jihad membantu orang Islam lain dlm kesusahan dan ditimpa musibah, jihad menyuruh orang bertaubat, ringkasnya berjihad kpd masyarakat ke jalan "amal makruf nahi mungkar".

Anonymous said...

KUTIP DUIT MASA CERAMAH PUN DIA PANGGIL JIHAD GAK

ARTIKEL HANGAT BULAN INI