TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Wednesday, December 14, 2011

PAS AKAN KONTRAKKAN PEMERINTAHAN KEPADA DAP -SHAHIDAN KASIM

“PAS tak akan jadi pemerintah sebab dia minoriti. Kalau nak jadi pemerintah pun DAP. Tapi kalau dia jadi pemerintah pun, bolehkah dia mewakili rakyat secara keseluruhan?” itu kata bekas MB Perlis, Datuk Seri Shahidan Kassim.
Saya "winnable" candidate

Selain itu menurut Shahidan, negara tidak akan aman, sekiranya kaum minoriti menguasai pemerintahan negara. Untuk menjamin keamanan, pemerintahan negara harus dikuasai oleh kaum majoriti iaitu Melayu dan Bumiputera yang menguasai 67 peratus penduduk Malaysia. 

Bagaimanapun PAS tidak mampu untuk menggantikan UMNO kerana jumlah kerusi yang ditandingi PAS adalah kecil dan sekiranya gabungan Pakatan memenangi PRU nanti, maka tentunya PAS terpaksa mengkontrakkan kuasa pemerintahan kepada DAP ataupun sekiranya ingin mengambil hati orang Melayu, maka DAP terpaksa memaksa PAS makan gaji dengan DAP. Bila makan gaji, maka ada terma-terma yang kena diikut dan dipatuhi.

Apapun, penulis salute dengan Shahidan yang awal-awal dah declare bahawa dia merupakan calun "winnable" untuk BN. Sendiri angkat, tak payah tunggu orang lain angkat. Itu kat Tambun Tulang, kalau kat tempat lain camna Datuk Seri?

1 comment:

HHalem said...

Tambun Tulang kena singgah Lana Bulu, baru sampai Kola Perlis:-)

ARTIKEL HANGAT BULAN INI