TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Sunday, January 8, 2012

PATUT DUDUK KAT HUTAN, TAPI TERLEPAS KE BANDAR



Beginilah kacau bilau dan huru hara bila makhluk yang sepatutnya duduk kat hutan, terlepas ke dalam bandar. Sebelum sempat ditangkap, harimau bintang tersebut sempat mencederakan 4 orang. Kejadian ini berlaku di India. Tidak dapat dipatikan bagaimana harimau bintang tersebut terlepas ke bandar.


A fully grown leopard attacked and injured four people after it strayed into a residential area in the north-east Indian city of Guwahati today. 


The locals were seriously wounded by the leopard after it ran into a house on the busy Nabagraha Road in a central residential neighbourhood of Silphukhuri.

An auto rickshaw driver managed to cage the panicked leopard inside the house, which was kept locked until forest department officials arrived and sedated the animal. Read more, HERE.





Itu kisah di India. Kisah di Malaysia pulak, entah bagaimana satu makhluk yang patutnya duduk nun jauh di Cheruk, boleh terlepas ke bandar juga. Kisahnya serupa, sampai kat bandar, kerjanya menghuru harakan keadaan. Kalau harimau bintang di India yang di atas telah berjaya di tangkap dan kini ditempatkan di Zoo Negeri Assam di Guwahati, tetapi makhluk yang kurang asam kat Malaysia ni tak tau lagi mana zoo yang sanggup terima. Mungkin tempat di bawah ini sanggup terima.


3 comments:

Dot said...

nice analogy, TIS!!!

Anonymous said...

Right on the dot ... I like

Ular Menyusur Akar said...

Cantikkkkk....

ARTIKEL HANGAT BULAN INI