TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Tuesday, February 7, 2012

APEK....LU TAK TAU MALU KA?


Aku ingat apek ni memang tak tau malu. Agaknya apa fungsi dia kat Penang sebenarnya? Dulu kata nak tolong orang? Bila dia dah tak dapat tolong dengan orang susah kat Penang, kerajaan BN juga yang kena tolong. Bukannya nak berterima kasih, malah pertikaikan pulak kenapa kerajaan BN tak tolong semua.


Patut berterima kasih le dah lebih 40% yang kerajaan BN tolong. Yang selebihnya kerajaan negeri kenalah ikhtiar. Kalau tak, mana peranan kerajaan negeri? Bila lagi kerajaan DAP nak bantu orang miskin? Kata Penang mencatatkan surplus yang banyak dalam budgetnya. Gunakan le duit tu untuk tolong rakyat. 

Kalau semua nak harapkan kerajaan BN tolong, lebih baik DAP tak payah bertanding nanti. Baru 400 orang miskin pun DAP dah tak boleh handle sendiri, macam mana nak perintah Malaysia? Malaysia lagi ramai jumlah rakyat yang miskin.

Lu jangan ingat senang wo mau perintah negeri. Dulu lu pembangkang, lu boleh suka cakap apa yang lu suka cakap. Sekarang lu sudah ada kuasa maa, dulu cakap kalau lu ada kuasa lu mau tolong orang, apa pasal sekarang tak mau tolong? Lu tak malu ka, Penang punya orang BN kasi tolong. Kalau gua jadi KM Penang gua suruh itu orang pulang semula duit yang BN kasi, kasi counter tolong kasi double atau triple wooo. Penang ada banyak wang, ada banyak rezab tunai, ada banyak untung, apa pasal tak boleh tolong? ....haaa, wa ingat itu susah punya orang, semua Melayu maa!


1 comment:

zopinion said...

Sokong Kempen Padam Anwar (1st Trial)

http://wubra.blogspot.com/2012/02/kempen-padam-anwar.html

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI