TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Wednesday, February 22, 2012

KU LI...KALAU DAH NYANYUK, HINDARKAN DARI BERCAKAP!

Ku Li yang juga bekas Menteri Kewangan berkata, jika nasib mereka tidak baik, peneroka mungkin akan diusir dari tanah yang mereka diami dan usahakan selama ini.

"Ini mati hidup peneroka ke atas tanah yang mereka telah usahakan selama ini. Kalau tanah itu dijual oleh kerana saham dijual, maka kita tak ada lagi hubungan dengan tanah itu malah tak ada hak pun nak duduk di situ". -Harakahdaily

Akal saya dah tinggal paras ni aje!!!
Itu kata Ku Li ketika mengulas isu penyenaraian FGVH. Apa yang Ku Li faham tentang penyenaraian tersebut, Wallahu a'lam. Dah berkali-kali diberitahu bahawa harta peneroka yang berupa tanah kebun dan tanah tapak rumah tidak langsung dilibatkan dalam penyenaraian ini mahupun mana-mana perniagaan Felda. Oleh itu, bagaimana boleh menyebabkan ianya tergadai?

Maka kenyataan Ku Li di atas tersebut tak lebih dari cakap-cakap orang yang bercakap kerana dah ingat-ingat lupa. Pandangan orang yang akalnya dah tak boleh diterangkan dengan nombor dan fakta lagi. Kalau punya cucu, mungkin sesekali cucu balik menjengah pun dah tak berapa nak ingat cucu tu anak kepada anak yang mana. Senang cerita, atuk yang dah nyanyuk!

Puak Pakatan pulak memang seronok memetik kata-kata dari orang-orang yang nyanyuk, orang-orang yang latah dan orang-orang yang mabuk. Tujuan mereka bukannya untuk menerangkan isu kepada rakyat, tetapi untuk menambah kusut masaikan lagi keadaan. Maka kalau termakan kita dengan dakyah puak Pakatan ni, maka bodoh le kita kerana percaya kepada bait-bait ayat yang keluar dari mulut yang nyanyuk, yang latah dan yang mabuk.


3 comments:

Anonymous said...

ku li akan ikut jejak arif sabri @ dato' sak dan aspan utk join DAP.

Anonymous said...

buat malu je ada orang melayu macam dia ni...dulu takda pendirian macam lalang... la ni bodoh bertingkat2 la pulak..camni rupa nak memimpin....lingkup2

Anonymous said...

tak salah cakap ku li, kenapa fvgh harus memegang 50% saha felda? nak apung guna duit mana? apa kena mengena fvgh dagn felda? ku li bercakap atas kapasiti bekas menteri keewangan, asal hentam kerajaan semua dikata kan biol kenapa mesti begitu? kita jgn jadi macam orang PAS tak sokong orang tu BODOH,masuk NERAKA, apa kah kita pun mau jadi begitu? saya anak generasi kedua felda memang tak setuju dengan cadangan tersebut, harap DS NAJIB pertimbangkan dengan sewajarnya, terus lakukan apa yang telah DS lakukan hari ini kepada bapa2 kami, kami amat berbangga sekali, DS juga akan mengikut jejak alahyarham TUN RAZAK menjadi WIRA kepada KAMI anak2 peneroka, KAMI anak2 generasi ke 2 felda selalu berkata KAMI ini ANAK EMAS TUN RAZAK, felda punyai pendapatan berbilion ringgit setahun,boleh beli berbagai aset, kami merayu kepada DS tolong jangan jual kan felda ini.ini adalah AMANAH arwah TUN RAZAK jaga lah ia dengan baik, insyallah semua peneroka tahu MEMBALAS BUDI, selama ini pun PENEROKA FELDA adalah DEPOSIT TETAP bagi BN. sekali lagi saya merayu bagi SEMUA peneroka FELDA tolong lah, jangan lah diapung kan. wasalam ibrahim hj sabri generasi ke dua felda.019-6756382. wasalam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI