TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Friday, February 3, 2012

PUBLISITI 5 SEN

5 sen. Mungkin itulah nilai sehelai sampul angpow putih yang tak habis-habis dihangatkan. Paling seronok aku tengok nak turut tunjuk muka, nak jadi hero pasal sampul 5 sen ni ialah Collin Tiew, Pengerusi MCA cawangan Sri Desa.

Kalau kita tengok pada gambar masa Tok Him bagi angpow tu, Ah Tiew ada kat sebelah Tok Him. Tengok muka dia bukan main ceria lagi. Seronok dapat publisiti. Apakah anak Cina ni tak tau adat Cina lalu mengambil kesempatan untuk membisikkan pantang Cina tu ke telinga Tok Him? Aku tersangat yakin, sebagai politician veteran, Tok Him tak akan mengambil risiko kalau Tiew memberitahu perkara pantang tu kepada Tok Him. Kalau dah tak ada sampul lain, mungkin Tok Him akan bagi duit tanpa sampul! Jadi, Tiew tak payah le nak besar-besarkan lagi hal ni kalau sendiri pun tak berapa tau tentang pantang larang orang Cina.


Tok Him dah tentu le Melayu, tapi Si Tiew ni kalau tengok muka dia langsung tak menunjukkan rasa bersalah, malah nampak bukan main seronok lagi kerana tau pasti muka dia akan masuk media bila bersama Tok Him. Bila dah timbul isu, habis Tok Him diseranahnya. Agaknya beginilah sikap kebanyakkan Cina, bila ada keuntungan, bermuka-muka depan kita dan bila berdepan masalah, bukannya nak menolong selesaikan, tapi makin cuba mengusutkan lagi masalah tersebut.

Yang aku hairannya, cuma sampul putih aje yang jadi isu besar kat Cina ni. Tapi kalau Merc putih, Alphard putih, tak ada jadi masalah pulak kat dia orang. Kalau korang tengok Alphard putih, rata-ratanya Cina yang punya. Ok aje...tak da pantangpun walhal aku tengok servis kubur Cina kat Kulai pakai Alphard putih bawak mayat. Malah semasa kunjungan Hari Raya yang lepas, Presiden MCA, Soi Lek naik Alphard putih ke rumah Ghani Othman.


1 comment:

Anonymous said...

Hero TAIK KUCING cina2 sial tuh... kalu pantang dn bawak suwei, pulang balik la duit tu. kondem tp duit masuk poket jugak..memang sial..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI