TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Monday, March 26, 2012

BELAJAR MENABUNG DENGAN NUAR BERAHIM

"Saya tidak pernah kesali dengan keputusan menyertai Umno. Pengalaman itu juga mematangkan saya," itu kata-kata Anwar yang tersurat ketika berucap dalam Forum Pengkisahan Semula Angkatan Belia Islam (ABIM) yang disiarkan oleh MKini pada 14 Mei 2011.

Namun yang tersirat ialah, "Saya tidak pernah kesali dengan keputusan menyertai Umno kerana tindakan itu jugalah yang mengkayakan saya".

Kalau tak menyertai UMNO, siapa Nuar Berahim? Apa perniagaannya? Setakat mana duitnya? Dengan bertopengkan orang alim ABIM yang kononnya boleh diharap, Nuar melangkah masuk UMNO macam pengantin, malu-malu kucing. Sebaik sahaja mendapat kuasa, rupanya dia bukannya setakat malu-malu kucing, tetapi juga alim-alim kucing. Habis segala apa yang boleh disambar, disambarnya.

Sekarang ini mana satu ahli keluarga dan sahabat handainya yang papa kedana? Kalau masa dengan ABIM dulu, nak ikat tie pun tak pandai, sekarang ni nak pakai baju melayu pun dah lupa. Dek sangat terlupa bagaimana bajunya masa dengan Abim dulu, akhirnya terlanjang bogel depan video!

Kebanyakan orang lain aktif politik dalam UMNO setelah berjaya dalam perniagaan. Nuar masuk dan aktif politik UMNO ketika papa kedana, tetapi keluar super kaya dan bergaya. Tu kalau tak tibai duit rakyat, Nuar tibai duit siapa? Atau Nuar semenjak dulu lagi dah jadi tauke China Doll?


No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI