TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Thursday, March 29, 2012

MAZLAN ALIMAN BERCAKAP DENGAN TIANG BENDERA


Ini adalah gambar di hadapan rumah Mazlan Aliman pada pukul 10.15 malam tadi. Mazlan Aliman buat ceramah dengan menampilkan Lef. Kol. (B) Nazari, Mazlan sendiri dan YB Ng Suee Lim. Ceramahnya berkisar kepada Menteri Besar DAP.


Ada orang ke tiada orang, melalak tetap melalak. Itu keseronokan mereka walaupun yang mendengar tu setakat tiang bendera Tadika PASTI dan tikar kosong. Nak kesian, dah tak terkesiankan lagi. Ketika DS Najib bersiap nak berkarnival dengan warga peneroka Felda dengan Karnival IKTIRAF di Kuala Lumpur, Mazlan Aliman yang kononnya gah, tidak di iktiraf di halaman rumahnya sendiri.


Kengkadang pelik juga aku, bagaimana orang luar boleh terpengaruh dengan Mazlan Aliman, sedangkan dipersekitaran kampungnya sendiri dia tidak mendapat sambutan? Walhal kalau dicampurkan penduduk Felda Bukit Ramun, Felda Bukit Besar, Felda Pasir Raja dan Felda Sungai Sayong, aku rasa hampir mencecah empat ribu orang dewasa, mungkin lebih.

Patutle esok Mazlan hanya berani bawak tandatangan aje untuk diajukan kepada PM. Mungkin kalau bawak orang, nak cari 100 pun susah apatah lagi 10,000. Silap-silap tandatangan tersebut pun bukannya genuine, upah orang tandatangan sampai satu orang tandatangan dua tiga ratus kali!


Apa-apa hal pun, jom kita tengok sekali lagi, punya ramai orang mendengar ceramah Mazlan.

14 comments:

Anonymous said...

ALLAH punya KUASA untuk menyedarkan bangsa Melayu-Islam utk membuka mata melihat kebobrokan dan kejijikan sebuah parti yang dikatakan Islam itu. Bersyukurlah atas nikmat ini, semoga UMNO terus berkuasa dan tetap berada dihati umat Melayu Islam Malaysia.

Anonymous said...

Apakah melayu yg bernama Mazlan Aliman ini mahukan ?

Anonymous said...

Kalau ayah dia tak jadi peneroka FELDA,tak merasa Mazlan aliman ni duduk rumah sebesar itu. Tp berok ni tak tahu di untung,memang dia beroklah. BEROK MAT YEH!!!!

Anonymous said...

Manusia yang suka mencari keburukan dan kehancuran seperti ini tidak akan mendapat rahmat Allah. Tunggulah balasan Allah. Jika tidak kepadanya akan berlaku keatas keluarganya.

Anonymous said...

ini semua salah BN ambil mak bapak dia jadi peneroka,

Anonymous said...

nih edisi tarbiah tiang bendera...hahahaha

nih kalau tunjuk kat forum2 politik sampai sudah tak percaya...

PKR+PAS=SUWEYYYY

Anonymous said...

Kalo dah berok, dicukurkan bulu, dipakaikan baju, disolekkan secantik2nya...dia tetap BEROK yang ada nama ia itu MAZLAN ALIMAN.

Anonymous said...

apakah jasa beliau ni kat para peneroka agaknya,

Anonymous said...

Aku ingat pengundi je mereka dakwa ada PENGUNDI HANTU, rupa-rupanya PENANDATANGAN HANTU pun ada mereka bela.... hamPAS sungguh. Gambar ni takde langsung dalam blog-blog pembangang... malu la tu..!!!

kah kah kah kah kah

Anonymous said...

sokong anon 12.11..ni semua salah umno mengambik bapak dia jadi peneroka.
aku pelik dengan umno ni..kenapa la diambik orang yg macam ni..apa dah jadi sekarang....melahirkan anak berok...

Anonymous said...

sedih tenguk anak peneroka macam nie...

Anonymous said...

Beruk mat yeh yg hidup dlm dunia pop yeh yeh.
Org maju ke depan, dia nak buat retro pulak. Retro classic, ok jugak. Ada "harga".
Dia ni diupah supaya org2 Melayu "retro=mundur" mcm zaman dolu2.

Anonymous said...

Bro... baru2 ni saya balik kampung. Maklum cuti sekolah. Mak teringin nak tengok kami anak beranak. So saya tunaikan permintaan mak. Walaupun dapat balik sekejap jumpa emak dengan bapak.

On the nak balik kampung tu berhenti di Pagoh untuk solat maghrib dan makan. Rupa-rupanya adik si Nazari sekeluarga pun ada berhenti rehat. Puas le senyum tapi dia buat tak peduli. Maklum dia pakai Vios, saya cuma pakai Exora. Mana sama taraf! Esoknya puas si adik ni kene kutuk sebab tak kenal jiran tetangga.

Ehem... rupa-rupanya ada kisah hot pasal si Nazari. Dari satu sumber yang amat sahih si Nazari ni dah bergadoh dengan pengurus Felda Bukit Besar. Besarlah jugak topiknya. Kalau tak, takkan laa orang kat luar pejabat pengurus pun boleh dengar butir bicaranya. Pasal apa? Tu yang tak sempat saya korek. Kalau dah tahu nanti saya kongsikan lagi.

Rasa-rasanya Nazari ni dah desperate sangat laa bro... Kesian walaupun dah buat rumah besar tapi adik beradik mcm tak nak balik sebab tapak rumah tu dah atas nama dia. Sekaligus menafikan hak nak lelaki yang sulung serta adik beradik yang lain. Dah mcm tu, susah nak ditolong. Cuma boleh tolong dengar je.


-Jln. ledang ke kg. gelam-

Anonymous said...

Salam Bro,mungkin dia masih di awang-awang nak jadi wakil rakyat tak ?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI