TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Sunday, March 4, 2012

PENEROKA TOTOK PAS PUN NAK DURIAN RUNTUH


Tahukah anda, apakah maknanya bila setiap kali Mazlan Aliman melakukan sesuatu, pasti dia akan bergambar yang mana gambarnya cuma kecil sahaja, tetapi latar belakangnya sahaja yang jelas?

Dengan menunjukkan lokasi tempat dia buat kerja, apakah ini modal untuk Mazlan tuntut perbatuan dari PAS? Kalau tuntut perbatuan, banyak tu! Kira aje jarak lokasi pejabat berdaftar anak di Felda Bukit Ramun dengan Temerloh.


Berita di atas ni menunjukkan betapa kesiannya aku kat warga peneroka yang dah terpengaruh dengan Mazlan Aliman. Depa ni semuanya akal pendek, maka ada benda yang tak terfikir sendiri.

Bila dengar cakap Mazlan Aliman, semuanya takut nak serahkan salinan fotostat dokumen-dokumen yang dipinta oleh pihak Felda. Bila mengenangkan kalau-kalau betul le kerajaan nak bagi durian runtuh, takut pulak tak dapat kalau tak serah salinan dokumen tersebut. 

Bodohnya mereka ni, Mazlan yang tak berduit tu dia percaya. Tapi kerajaan yang banyak duit, depa tak percaya. Bagaimanapun mereka masih mengidam nak dapat juga durian runtuh. Tidur malam termimpi-mimpi bersalam dengan TS Isa Samad untuk menerima durian runtuh.

Maka untuk memastikan bahawa mereka juga tak terlepas peluang durian runtuh tersebut, polis yang jadi sasarannya. Buat laporan polis. Suruh polis siasat. Kalau betul nanti dokumen yang dipinta tu disahkan oleh polis hanya untuk urusan pemberian durian runtuh, korang tengok, puak-puak ni nanti akan bagi dua tiga salinan kepada Felda.

Kepada puak-puak totok PAS ni, aku nasihatkan, korang percaya le dengan janji-janji kerajaan BN. Setakat ni belum pernah lagi aku dengar kerajaan BN menganiaya orang Felda yang merupakan anak emas mereka dalam menentukan kesinambungan kekuasaan Melayu melalui kerajaan BN. Jangan bagi kuasa Melayu kepada PAS, nanti percayalah, PAS akan gadai kepada DAP.


1 comment:

Anonymous said...

Peneroka tu memang konpem bodoh sebab konfius yang Mazlan tu bangang.
Generasi kedua felda Bukit Ramun yang paling malas tu laa yang sibuk mengangkatkan dirinya sebagai pengerusi ANAK. Entah sapa laa sebuk nak jd meja (r?). Agaknya Si Nazari kot generasi kedua felda Bukit Besar turut sama jd tukang promosi. Lagi sekali peneroka felda jadi bengang dapat orang muda yang konpem bengong.

Esok lusa saya crita ya tuan betapa tak cerdiknya Si Nazari ni...


-jln. ledang ke kg.gelam-

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI