TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Sunday, April 22, 2012

BUDAK PALING BODOH DI MALAYSIA


Kalau nak kenal budak yang paling bodoh sekali dalam Malaysia ni, ini le budaknya....Adam Adli. Masalah paling besar ialah budak ni turut memperbodohkan ramai lagi bebudak lain yang mungkin pandainya setakat cukup-cukup makan untuk masuk ke IPT. Jadi kalau setakat cukup-cukup makan, memang payah le nak dapat ijazah kelas pertama yang membolehkan PTPTN ditukar menjadi biasiswa.


Aku katakan budak ni bodoh kerana menurutnya PTPTN adalah syarikat kroni UMNO. Masalahnya, tak ada siapapun yang paksa orang pinjam dengan PTPTN ni. Dan anak-anak ahli UMNO pulak tak ada masalah untuk meminjam dan membayar balik pinjaman PTPTN ni. Yang sibuk nak percuma ni ialah anak dan mak bapak keturunan PAS. DAP tukang pasang api.

Maka kalau tak setuju dengan PTPTN ni, mengapa pulak nak berdemo dengan kerajaan. Demo le dengan parti yang korang sokong, samada terhadap PAS, PKR atau DAP kerana gagal untuk mewujudkan satu tabung untuk menampung kewangan pendidikan anak-anak para penyokong Pakatan. Parti yang korang agung-agungkan tupun bukannya miskin. Puak Pakatan dah pegang Kelantan, Selangor, Pulau Pinang dan Kedah. Dah banyak duit tu...lebih-lebih lagi Selangor dan Pulau Pinang memang terkenal dengan negeri yang mempunyai hasil yang tinggi. Takkan tak mampu nak wujudkan tabung pendidikan yang kalaupun tak percuma, cukup le sekadar yang 'interest free'. Kenapa tak menyalak dengan puak-puak Pakatan ni? 

Kalau setakat nak menyokong parti pembangkang, tapi tak dapat apapun, lebih baik le duduk diam-diam dan terus aje sokong UMNO dan BN yang dah terbukti, walaupun banyak silap, tetapi jasanya berlipat kali ganda mengatasi silap yang korang jaja tu. Tetapi untung menimbangtara antara silap dengan jasa UMNO dan BN tu, hanya yang benar-benar cerdik dan terang hati sahaja yang mampu. Kalau bodoh setaraf Adam Adli ni, 99 kali terangkan pun dia tak akan nampak baik dan jasanya UMNO dan BN.



15 comments:

Anonymous said...

setuju!!!! cukup bernas!!!!

jgn lah ada anak yg bodoh bangang mcm adam adli ni....

tapi, anak yg bangang dtgnya dr ibubapa yg bermasalah juga....
ke mana tumpah kuah kalau tak ke nasi, bapa borek anak rintik....

Anonymous said...

si jahanam ni spesis jenis kacang lupakan kulit dan tak sedar diri

Anonymous said...

Kalau x hendak pinjam PTPTN jangan pinjam .. guna duit sendiri. Memberi Pendidikan t/jawab ibubapa bukan kerajaan ... Menabunglah dari anak berusia satu hari .. x da isu sebenarnya ..

Anonymous said...

Masuk UPSI kelayakan SPM bagaimana ? di UPSI CGPA berapa ? Kebolehannya apa? Species macam ni nak jadi pemimpin ? Jangan kita jadi bangang macam dia ?

safleyadmad said...

Aku knal Adam Adli nie.
akademik dia cuma average aje tu pun kadang2 kantoi.
Budak hingusan yg berIQ x baik slalu nak dapat publisiti supaya nanti org cop dia mcm hero, hehe
Selalunya btul bila org kata "KERJA DENGAN JUJUR N AMANAH SUPAYA UPAH YG KITA TERIMA HALAL. IA AKAN DIBERI MAKAN KPD ANAK. KLAU MAKANAN X HALAL DARAH DAGING DLM TUBUH ANAK DARI SUMBER HARAM. AKIBATNYA ANAK JADI KURANG AJAR...."

Anonymous said...

MACAM ANWAR&ASSMIN GANGTAIK2.

Anonymous said...

Guru Besar di Mat Sabu kot???

Anonymous said...

sokong pr ni ada makna ni!mana tau ada jalan pintas boleh jadi calon pru ke. kalau menang dan PR dapat tawan putrajaya bolel jadi MENTERI.sebab ada dengar orang yg lulus SRP pun diberitakan sudah tersenarai jadi menteri.

Anonymous said...

awat bangang sgt budak ni... PTPTN kan dari kerajaan pusat bukan dari kroni UMNO... semua parti setuju masa PTPTN dutubuhkan untuk kesenangan kepada sesiapa yang nak belajar..patut nya bersyukur atau ucap terima kasih pada kerajaan..

Anonymous said...

sama je bodoh ngan khalid ismath tu..

Anonymous said...

jenis tonggong....layak jd pencacai turunkan bendera macm berok turunkan buah kelapa...konon...nk jd guru...piiiiraaaahhhh.

Anonymous said...

kalau jadi guru anak siapalah yg bernasib malang dapat guru budak separuh masak ni

Anonymous said...

Tak de ke mana2 mamat kat luar tu atau kat upsi yang sudi menumbok muka si bengap ni? Meluat akau tengok.

Anonymous said...

pembetulan Admin.... budak ni bukan paling bodoh di Malaysia... dia pemegang Record Budak Paling Bodoh Di Asia.. No 3 Paling Bodoh di dunia..

Anonymous said...

umur baru berape dah bawak sial kat satu negara malaysia

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI